arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۹۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۸ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۳

حجم صادرات و واردات از بنادر کشور به 155 میلیون تن می رسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: امسال بیش از 140 میلیون تن صادرات و واردات از 11 بندر تجاری بزرگ کشور انجام شده که پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال به 155 میلیون تن افزایش یابد.

محمد سعیدنژاد روز پنجشنبه در دومین روز همایش فرصت های سرمایه گذاری در هرمزگان اظهار کرد: یکی از مهمترین و بزرگترین بنادر تجاری کشور که 53 درصد حمل و نقل دریایی ایران در آن انجام می شود، بندر شهید رجایی در هرمزگان است.

وی با بیان اینکه بندر شهید رجایی 87 درصد از عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری بنادر کشور را نیز پشتیبانی می کند افزود: در حال حاضر فرصت های بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری در این بندر در بخش های انبارداری، ساخت سیلو و بانکرینگ فراهم است.

سعیدنژاد با بیان اینکه دریا فرصت مهمی برای فعالیت های اقتصادی در ایران است و هرمزگان بهره بسیاری از این فرصت ها دارد گفت: با تقاضای زیاد سرمایه گذاران برای دریافت زمین در بندر شهید رجایی، 2400 هکتار اراضی جدید برای واگذاری طی سال آینده آماده می شود.

وی با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در هرمزگان، ابراز کرد: انجام فعالیت های دریایی و همچنین سواحل زیبا و طولانی خلیج فارس و دریای عمان، این استان را از مزیت های ویژه ای برخوردار کرده است.

سعیدنژاد با اشاره به احداث 183 بندر کوچک و بزرگ در استانهای ساحلی کشور، از آمادگی سازمان بنادر برای مشارکت بخش خصوصی در تکمیل طرحهای ناتمام از جمله بنادر کوچک و متوسط خبر داد.

همایش دو روزه فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان چهارشنبه ششم اسفند در بندرعباس آغاز شده و تا هفتم اسفند ادامه دارد.

در این همایش، بازرگانانی در قالب هیات های اقتصادی کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر همسایگان ایران و عده ای از سرمایه گذاران داخلی حضور دارند.
نظرات بینندگان