arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۹ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳

زيبا کلام : سياست بولدزر وار عزل و نصب در زمان احمدي نژاد در دولت يازدهم متوقف شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صادق زيبا کلام استاد دانشگاه تهران در زمينه عزل و نصب ها در دولت تدبير و اميد گفت که در شش ماه اول روي کار آمدن دولت احمدي نژاد مسوولان بولدزروار کنار گذاشته شدند اما دولت تدبير و اميد اين برخورد را که پسنديده نبود، تکرار نکرد و مديراني را که موفق بوده اند، کنارنگذاشت.

وي اظهار کرد: با وجود روي کار آمدن دولت دکتر روحاني با راي بالا، اما بخشي از سياست هاي دوره قبل ادامه دارد و اين پشتوانه هم موجب تغيير در اين بخش از سياست ها نشده است. البته انتقادها به دولت کنوني در زمينه محقق نشدن سياست ها در انتصاب مديران به بخش هايي نيست که مديران موفقي داشته اند.

وي اظهار کرد: به نظر مي رسد اقدام روحاني در حوزه توسعه مدني و سياسي هنوز در حد يادآوري آنها مانده است مسلما فضا بعد از انتخابات 24 خرداد خود به خود بازتر شد و آن فضاي امنيتي به مقدار زيادي کنار زده شد و نمي شود اين را ناديده گرفت.

زيبا کلام درباره انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي گفت که اصولگرايان مي دانند که اگر انتخابات به صورت آزاد و بدون نظارت استصوابي برگزار شود، آنها مجلس دهم را از دست خواهند داد و در چنين شرايطي دو سوم نمايندگان مجلس دهم از طيف مستقل، معتدل و اصلاح طلب خواهند بود.

او با بيان اين که بايد تعداد چهره هاي اصلاح طلب کانديدا را افزايش داد، افزود: اما اين کار ساده نيست چرا که اختلافاتي ميان خود اصلاح طلبان وجود دارد اما اين مهم است با وجود اختلافات که طبيعي هم هست، اطلاح طلبان در حوزه هاي انتخاباتي به ليست واحدي برسند.

زيبا کلام در پاسخ به سوال دانشجوي ديگري که از دليل اميدواري زيباکلام و اصرار وي بر رويه اصلاح طلبي سوال کرد، گفت: مي توان يک پل را که شش ماهه ساخته مي شود با اعتبار مالي بيشتر سه ماهه ساخت اما نمي توانيم با خرج اعتبار بيشتر روند توسعه سياسي و روند توسعه دموکراسي را در جامعه گسترش داد.

استاد دانشگاه تهران تحقق دموکراسي در هر جامعه اي را روندي طولاني دانست ، اظهار کرد: با وجود تمام دشواري ها و سختي ها حرکت ما رو به جلو است و براي اثبات اين مساله مي توان به مقايسه روزنامه ها و نشريات زمان وقوع انقلاب با روزنامه هاي امروز اشاره کرد.

وي در پايان گفت که فکر اين که در آن زمان روزنامه اي وجود داشته باشد که همراه حاکميت نباشد، امکان نداشت اما در عين حال ما نبايد خود را با سوئيس مقايسه کنيم، ما در کشوري زندگي مي کنيم که زماني شاه سايه خدا بر مردم آن بوده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان