arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۶ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

رحماني فضلي: وزارت کشور را فداي يک جريان سياسي نمي کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزير کشور بي طرفي دولت در انتخابات را يک اصل مهم و ضروري برشمرد و گفت: وزارت کشور را فداي يک جريان خاص سياسي در کشور نمي کنم، زيرا اين گونه سوء استفاده ها به اعتماد مردم و کشور آسيب مي رساند .

پايگاه اطلاع رساني وزارت کشور روز يکشنبه اعلام کرد، عبدالرضا رحماني فضلي در جمع مديران سياسي استانداري هاي سراسر کشور اين مطلب را بيان کرد.وي افزود: صندوق هاي راي، امانت شما، حق الناس و ناموس شما هستند بايد مواظب باشيد؛ به احدي درباره اين مسايل توجه نکنيد و دقت لازم را داشته باشيد.

موضوع انتخابات حق الناس است و در اين حوزه تقاضاي من اين است که رعايت جدي را داشته باشيد و به هيچ وجه، له و يا عليه هيچ شخصي در مباحث استفاده نکنيد.رحماني فضلي برگزاري اين نشست ها را براي تحقق اهداف، گفتمان سياسي و شعارهاي دولت تدبير و اميد، مفيد و سازنده و در جهت خير و صلاح مردم عنوان کرد و ادامه داد: در وزارت کشور به لطف خداوند متعال تلاش ما بر اين نکته بوده است که وضعيت ثبات و برقراري آرامش عمومي را در کشور به عنوان وظيفه اصلي براي خود و به عنوان خواست مقام معظم رهبري و رياست جمهوري حفظ کنيم .

وزير کشور ايجاد ثبات، آرامش و تقويت اميد در جامعه را به عنوان وظايف اصلي وزارت کشور ياد کرد و اظهار داشت: با حفظ و رعايت اعتدال گرايي، در حوزه مبنايي و امور سياسي، اقتصادي و اجتماعي با روش تفاهم و تدبير کارها را به پيش برده ايم و تعامل با نمايندگان مجلس و نمايندگان ولي فقيه در عين حفظ قدرت و استقلال، از اهداف وزارت کشور بوده است.

رحماني فضلي با بيان اين که در هيچ استاني، اختلافي که مانع انجام کارها باشد، وجود ندارد، گفت : حفظ ثبات و آرامش در کنار هماهنگي و انسجام جزو مسايلي است که در کشور به آن نياز داريم و به دليل شرايط خاص بين المللي، حفظ انسجام و وحدت داخلي ما نقشي تعيين کننده در اقتدار کشور دارد و به همين منظور فرمانداران نبايد خود را درگير مسايل و کارهاي حاشيه اي کنند.

وي هدف دولت را سرعت بخشيدن به برنامه ها براي تحقق اهداف مورد نظر و در راس آن تقويت نشاط و ايجاد رضايتمندي در بين مردم به عنوان پشتوانه هاي اصلي براي حمايت از نظام مطرح کرد.وزير کشور از برگزاري انتخابات به عنوان مهم ترين پديده سياسي ياد کرد و وزارت کشور را حافظ جايگاه سياسي مردم در قدرت ناميد.

رحماني فضلي رعايت قانون در کشور را بر فرض اين که در جايي با منافع فردي و گروهي سازگار نباشد براي همه لازم دانست و گفت: بايد در کشور قانون را ولو اين که به ضرر ما باشد رعايت کنيم و قانون گرايي را به عنوان اصل قابل قبول مورد ملاحظه قرار دهيم .رييس شوراي امنيت کشور به فضاي خوب و مطلوب مرزها با وجود فشارهاي خارجي اشاره کرد و اظهار داشت : ما از نمره امنيتي بالايي در کشور برخوردار هستيم و امنيت پايه توسعه و ثبات است .

رحماني فضلي اصلي ترين مشکل مردم و جوانان را در شرايط کنوني موضوع اشتغال جوانان دانست و افزود : رفع اين معضل در گرو توليد و سرمايه گذاري و افزايش بهره وري به عنوان دو مساله مهم است و بنده به عنوان وزير توسعه گرا تلاش و اهتمام جدي خود را براي تشويق به سرمايه گذاري خواهم داشت .

وي توجه مديران کل سياسي در استان ها را به نهضت توليد با سه محور سرمايه گذاري، تشويق و افزايش بهره وري معطوف ساخت و اظهار اميدواري کرد که اين گونه نشست ها در سطوح منطقه اي و ملي و در حوزه هاي مختلف با توجه به تجربه ارزشمند مقيمي در حوزه فني و اجرايي بتواند در عمل موجب خير و منفعت براي مردم شود .
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان