arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

دزدي نوجوانان خوشگذران به قتل انجاميد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سه پسر نوجوان وقتي تصميم گرفتند براي خوشگذراني خودرو سرقت کنند، نمي‌دانستند در جريان نخستين دزدي خود مرتکب قتل مرد راننده‌اي مي‌شوند.

روز هاي پاياني بهمن امسال راننده اي در حال عبور از مسير شمالي بزرگراه کرج ـ قزوين بود که مردي را غرق در خون در شانه خاکي جاده ديد.

او بسرعت خودرو را متوقف و مرد زخمي را سوار خودرويش کرد و پس از تماس با پليس و گزارش موضوع، او را به مرکز درماني منتقل کرد. با اين حال تلاش پزشکان براي نجات مرد زخمي بي نتيجه ماند و او بر اثر شدت خونريزي تسليم مرگ شد.

شواهد نشان مي داد مرد کشته شده، راننده آژانس بوده که در تهران و شهرري کار مي کرده است. در ادامه تحقيقات ماموران احتمال دادند اين مرد قرباني سرقت خودرويش شده باشد بنابراين با کشف اين سرنخ روند رسيدگي به پرونده وارد مرحله جديدي شد.

در مرحله ديگري از تحقيقات، کارآگاهان جنايي خانواده مقتول را شناسايي و با احضار آنها به پليس آگاهي، اطلاع پيدا کردند مقتول در تماس با خانواده اش اعلام کرده مسافري را به طور دربست از شهرري به کرج مي برد و بعدازظهر بازمي گردد، اما ديگر از او خبري نشده و آنها گم شدن وي را به پليس تهران گزارش داده اند.

تحقيقات ادامه داشت تا اين که چند روز بعد از وقوع اين جنايت، مرد راننده اي با حضور در پليس آگاهي از سه پسر نوجوان شکايت کرد و گفت: سه مسافر را در شهرري سوار کردم که از من خواستند آنها را به بيمارستاني در نظرآباد در استان البرز برسانم. پس از نزديک شدن به اين شهر، سارقان با چاقو قصد سرقت خودرو را داشتند که در اجراي نقشه خود ناکام ماندند.

دستگيري قاتلان

همين سرنخ کافي بود تا کارآگاهان به اين نتيجه برسند که قتل راننده تهراني نيز ممکن است از سوي همين سارقان زورگير رخ داده باشد. به همين دليل تصوير چهره نگاري متهم در اختيار گشت هاي پليس قرار گرفت.

سرانجام هفته گذشته ماموران کلانتري چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ هنگام گشتزني در يکي از محله هاي شهر متوجه خودروي پرايدي شدند که به دليل نقص فني در حاشيه شهر متوقف شده و سه پسر نوجوان قصد روشن کردن آن را دارند.

ماموران با ظنين شدن به اين سه نوجوان، پلاک خودروي موردنظر را از پليس راهور استعلام کردند که مشخص شد اين خودرو ساعاتي پيش از منطقه مهرشهر کرج به سرقت رفته است و راننده آن، سه نوجوان را عاملان سرقت معرفي کرده است.

ماموران در ادامه بررسي ها متوجه شدند تصاوير اين سه نوجوان با همان سه نفري که پليس جنايي در تعقيبشان است، مطابقت دارد.

به اين ترتيب آنها وارد عمل شدند و با نزديک شدن به خودروي متوقف شده، هر سه نفر را دستگير و از آنها يک قبضه چاقو نيز کشف کردند.

سه پسر نوجوان اظهارات متناقضي را بيان کردند، اما در مواجهه حضوري با دو مالباخته بناچار قفل سکوت خود را شکستند و به سرقت خودروها در پوشش مسافر و نيز همدستي در قتل يک راننده اعتراف کردند.

کيوان يکي از متهمان پرونده در رابطه با انگيزه اش از سرقت خودرو به افسر پرونده گفت: من و دو دوستم عاشق خودرو و رانندگي بوديم، اما والدينمان به دليل اين که سن کمي داشتيم، اجازه استفاده از خودروهايشان را به ما نمي دادند. همين موضوع باعث شد براي خوشگذراني، دست به سرقت خودرو بزنيم. در جريان نخستين سرقتمان از راننده خودرويي خواستيم ما را دربست از شهرري به کرج منتقل کند. در ميانه راه راننده متوجه نيتمان شد و در جريان درگيري او را کشتيم. بعد هم خودرو را به يک فرد سابقه دار به قيمت 500 هزار تومان فروختيم. در ادامه چند خودروي ديگر را به شيوه مشابه دزديديم و سرانجام دستگير شديم.

سردار بخشعلي کامراني صالح، فرمانده انتظامي استان البرز با هشدار به شهروندان بويژه رانندگان از آنها خواست از جابه جايي مسافران در ساعات پاياني شب براي خارج از شهر خودداري کنند و فريب کرايه بالا را نخورند؛ زيرا ممکن است اين دامي برايشان از سوي مسافرنماها باشد تا مال و جانشان را به خطر بيندازد.

منبع : جام جم
نظرات بینندگان