arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

هویت واقعی «سلام ریگی»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چند روز قبل خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات امنیتی در پاکستان گزارش داد که این کشور یکی از سرکردگان گروهک تروریستی جیش العدل را بازداشت کرده است.

به گزارش فارس، چند روز قبل خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات امنیتی در پاکستان گزارش داد که این کشور یکی از سرکردگان گروهک تروریستی جیش العدل را بازداشت کرده است.

بر پایه این گزارش، مقامات جنوب غرب پاکستان «سلام ریگی» را زمانی که وی سوار بر اتوبوس در حال سفر در نزدیکی مرز ایران بوده، بدون مقاومت بازداشت کرده‌اند.

یک مقام امنیتی که خواسته نامش فاش نشود، به رویترز گفته است که این فرد در 50 کیلومتری شهر «کویته» مرکز استان بلوچستان پاکستان بازداشت شده است.

به نوشته رویترز، سلام ریگی پسر عموی عبدالمالک ریگی، سرکرده معدوم گروهک تروریستی جندالله است.

در همین حال، بر اساس برخی پیگیری های خبرنگار فارس، هویت حقیقی فرد دستگیر شده «عبدالستار ریگی» برادر کوچکتر عبدالمالک ریگی است.

بر این اساس «عبدالستار ریگی» در لحظه دستگیری برای پنهان کردن هویت خود، کارت شناسایی «سلام ریگی» پسر عموی خود را تحویل ماموران امنیتی پاکستان می دهد.

عبدالستار ریگی برادر کوچکتر عبدالمالک ریگی تنها باقیمانده از خانواده سرکرده سابق جندالشیطان است که پس از اختلاف «محمد ظاهر» سرکرده جیش العدل با خانواده ریگی  از این گروه جدا و به گروه تازه تاسیس برادرش- عبدالرئوف ریگی- به نام «جیش النصر» می پیوندد.

پس از ترور عبدالرئوف ریگی که بنا به شواهد فراوان توسط محمد ظاهر سرکرده جیش العدل به قتل رسیده، عبدالستار ریگی به عنوان فرمانده جدید جیش النصر به جای برادر بزرگترش، فعالیت خود را از چندی قبل آغاز کرده بود.

در همین حال برخی منابع از  افزایش سطح همکاری ایران و پاکستان در ماه های اخیر برای مبارزه با تروریسم خبر داده و این احتمال که عبدالستار ریگی بر اثر همکاری میان ایران و پاکستان، دستگیر شده باشد، را افزایش داده است.

لازم به ذکر است، بر همین اساس ، پیش بینی می شود که پاکستان در راستای تقویت بیشتر همکاری برای مبارزه با تروریسم در منطقه «عبدالستار ریگی» را بزودی به ایران تحویل ایران بدهد.
نظرات بینندگان