arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

واردات میوه از چه سالی آغاز شد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مدیرعامل سازمان تعاون روستایی اظهار کرد: واردات میوه، سیب و مرکبات تا سال 1385 در کشور وجود نداشت و به جز میوه های گرمسیری اصلا واردات میوه نداشتیم. از سال 1385 تعرفه واردات میوه از 45 درصد به 10 درصد کاهش پیدا کرد و سال آغاز واردات میوه همین سال 1385 می شود.

حسین صفایی، در ارتباط تلفنی با برنامه پایش گفت: عد‌ه‌ای به شدت وزارت جهاد را تحت فشار قرار داده‌اند که واردات میوه انجام شود. در طول یک دوره ای از سال 1385 تا سال 1391 شبکه ای از وارد کنندگان که تعداد معدودی هستند واردات سیب، پرتغال و مرکبات را انجام می دهند. اینها به وزارت فشار می‌آورند.

وی افزود: در این سال‌ها شبکه ای از وارد کنندگان که جمعیت معدودی هستند واردات سیب، پرتغال و مرکبات را انجام می دهند که در سال های 1389 و 1390 به اوج خود رسید. طبیعتا وقتی که سیب و مرکبات خارجی وارد سبد مصرفی میوه مردم می شود هم برای مردم فرهنگ سازی می شود و هم شبکه ای از تجار معدود شکل می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی بیان کرد: یکی از اتفاقاتی که امسال افتاده کاهش 10 تا 15 درصدی مرکبات در کشور است که به دلیل سرمازدگی بوده و این کاهش تنها برای مرکبات بوده و سایر میوه ها افزایش تولید داشتند. در این شرایط فضایی ایجاد می شود که ناچار به تولید می شویم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان