arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۷۹۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۸ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

اوباما تحریم‌های روسیه را یک سال دیگر تمدید کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه به بهانه ادامه بحران در اوکراین، تحریم‌های وضع‌شده علیه روسیه را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش فارس، کاخ سفید روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا تحریم‌های وضع‌شده علیه روسیه را یک سال دیگر تمدید کرده است.

این تحریم‌ها در ارتباط با بحران اوکراین است و اولین بار در 6 مارس 2014، یعنی تنها دو هفته پس از آنکه ویکتور یانوکوویچ رئیس‌جمهور قانونی اوکراین تحت فشار معترضان و شبه‌نظامیان مورد حمایت غرب مجبور به خروج از کشور شد، با دستور اجرایی اوباما کلید خورد.

اوباما در آن زمان اوضاع اوکراین را «تهدیدی فوق‌العاده و غیرمعمول برای امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده» توصیف کرد. رئیس‌جمهور آمریکا پس از آن در دستکم 3 مرحله دیگر تحریم‌های ضدروسی را که با ادعای حمایت مسکو از اعتراضات در مناطق شرقی وضع شده بود، تشدید کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در اطلاعیه روز سه‌شنبه، مدعی شده است که اقدامات روسیه همچنان «تهدیدی فوق‌العاده و غیرمعمول برای امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده» است و به همین دلیل او تحریم‌های وضع‌شده علیه روسیه را به مدت یک سال دیگر از تاریخ 6 مارس 2015، تمدید کرده است.

مناطق شرقی اوکراین از یک سال قبل، پس از قدرت گرفتن گروه‌های نئونازی در کی‌یف، صحنه اعتراضات گسترده و موج استقلال‌طلبی روس‌تبارها بوده است. در جریان درگیری‌ها میان استقلال‌طلبان و نیروهای نظامی دولت اوکراین، تاکنون بیش از 6000 نفر کشته شده‌اند. طرفین از دو هفته قبل آتش‌بس اعلام کرده‌اند و در حال حاضر درگیری‌ها تقریبا متوقف شده است.
نظرات بینندگان