arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

حفر خندق اطراف "کربلا" براي ممانعت از نفوذ داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 در حالي که عراقي‌ها حفر خندقي را در اطراف شهر کربلا براي حفاظت از اين شهر در برابر حملات داعش آغاز کرده‌اند، يک منبع امنيتي در استان صلاح‌الدين اعلام کرد که نيروهاي امنيتي در شهر سامراء تا اطلاع ثانوي قانون منع آمد و شد اعلام کردند.

به گزارش روزنامه السفير چاپ لبنان، عراقي‌ها حفر خندقي را به طول 45 کيلومتر در اطراف شهر کربلا جهت حفاظت از اين شهر در برابر حملات احتمالي داعش آغاز کرده‌اند.

همچنين آمد و شد در کربلا از طريق مراکز ايست‌ بازرسي صورت مي‌گيرد. برج‌هاي مراقبتي، دوربين‌ها و سيم‌هاي خاردار نيز براي حفظ امنيت اين شهر ايجاد شده است.

ده‌ها هزار تن از ساکنان منطقه‌اي که حدودا در غرب استان الانبار قرار دارد از اين منطقه فرار کرده‌اند.

شذر العنزي، يکي از مسوولان نظامي عراقي اعلام کرد: اين خندق از پل المجره تا منطفه الجرف و به عنوان حد فاصل بين شهر کربلا و استان الانبار کنده و برج‌هاي مراقبتي نيز براي حفظ امنيت شهر ايجاد شده است.

همچنين علي الميالي، معاون دوم استانداري کربلا اعلام کرد: بعد از عمليات اخير نيروهاي عراقي در جرف النصر و متمرکز شدن تروريست‌ها در صحراي عامريه فلوجه و به خاطر اهميت اين منطقه در حفظ امنيت کربلا، مسوولان محلي اين شهر تصميم گرفتند تا اين خندق را در مرزهاي مجاور با استان الانبار ايجاد کنند.

به گزارش منابع عراقي، صدها تن از اعضاي داعش شهرک عامريه فلوجه را محاصره کرده‌اند و برخي از ساکنان عراق نيز نگران اين هستند که حفر اين خندق وسيله‌ جديدي براي راندن آنها از مناطق خود در مرکز عراق با گرايشات مذهبي باشد.

اما علي الميالي اين مساله را تکذيب و اعلام کرد که اين منطقه يک منطقه بياباني است و هيچ فردي در آنجا سکونت ندارد.

جاسم الفتلاوي، معاون اول استاندار کربلا نيز اعلام کرد: حفر خندق بهترين راهکار نيست اما اقدامي است که در حال حاضر صورت گرفته است. برخي مشاوران امنيتي چنين تصميمي را اتخاذ کردند و ما نيز با آن توافق کرديم.

وي افزود: ما از اين طريق مي‌توانيم شهر کربلا را از موشک‌هاي کاتيوشا و خمپاره‌ها حفظ کنيم اما حفظ کامل امنيت اين شهر به اين صورت امکان پذير نيست.

در همين راستا يک منبع امنيتي در استان صلاح‌الدين اعلام کرد که فرماندهي عمليات سامراء در اين شهر تا اطلاع ثانوي قانون منع آمد و شد اعلام کرده است. اين منبع جزئيات بيشتري در اين خصوص نداده است.

نيروهاي دولتي عراق با کمک داوطلبان مردمي عمليات نظامي را براي پاکسازي صلاح‌الدين آغاز کرده‌اند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان