arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۱ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

سناتور آمریکایی: سخنان نتانیاهو بی ارزش و بی محتوا بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

'داین فینستاین' سناتور دمکرات و یهودی ایالت کالیفرنیا از بی محتوا بودن اظهارات روز گذشته (سه شنبه) بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درکنگره آمریکا انتقاد کرد.

فینستاین رییس کمیته اطلاعات سنای آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی یورونیوز در انتقاد از بی محتوا بودن سخنان نتانیاهو گفت: امیدوار بودم او دراین باره سخن بگوید که چگونه می توان به توافقی بهتر (در مذاکره با ایران) رسید.

این سناتور ارشد آمریکایی چندی پیش ادعاهای نتانیاهو را به شدت توهین آمیز خوانده بود.

فینستاین پیش از این در اول مارس (10 اسفندماه) در مخالفت با تصمیم نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره آمریکا گفته بود وی مدعی است از جانب تمامی یهودیان علیه برنامه هسته ای ایران سخنرانی خواهد کرد ولی او از جانب من حرف نمی زند و ادعایش بسیار 'متکبرانه' است.

رییس کمیته اطلاعات سنا در حالی سخنان روز گذشته نتانیاهو را بی ارزش و بی محتوا خواند که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا نیز اظهارات وی در کنگره این کشور را فاقد هرگونه مطلب جدیدی دانست.

اوباما در واکنش به سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: او هیچ حرف تازه ای نداشت، درمورد موضوع اصلی هیچ راه حل جایگزین مناسبی پیشنهاد نکرد.

یورونیوز افزود: نتانیاهو در حالی دوهفته مانده به انتخابات سراسری در سرزمین های اشغالی در کنگره آمریکا سخنرانی جنجال برانگیز خود را ایراد کرد که در داخل، با اختلافاتی دست به گریبان است و در عرصه بین الملل نیز انتقادهای بسیاری را برانگیخته بویژه آنکه روابط بین تل آویو و واشنگتن را هرچه بیشتر تنش زا کرده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان