arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

مظلومي: به زودي به استقلال برمي گردم!/ عدد 4 از ياد مردم نمي رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 پرويز مظلومي مي گويد جباري، تيموريان، ساموئل و.. را نداشت ولي هيچگاه بهانه نياورد!

پرويز مظلومي مي گويد در يکي دو روز گذشته خبرنگاران زيادي با تلفن همراهش تماس گرفته اند. او مدام سوال مي کند: «داستان چيست؟» اما مظلومي به خوبي مي داند نامش در دعواي فتح الله زاده و امير قلعه نويي به ميان آمده است.

 مديرعامل سابق استقلال در يکي از مصاحبه هايش گفت، مظلومي به دليل قهرماني در جام حذفي و 4 برد متوالي در دربي همراه با حجازي يکي از بهترين مربيان تاريخ استقلال است.

مظلومي اما مي گويد: «من را وارد دعواي اين دوستان نکنيد...»

مصاحبه آقاي فتح الله زاده را خوانديد؟

خواهش مي کنم من را وارد دعواي اين دوستان نکنيد.

او شما و ناصر حجازي را بهترين مربي تاريخ استقلال دانسته است.

آقاي فتح الله زاده لطف دارد. ايشان هم يکي از بزرگترين مديران تاريخ استقلال هستند. قهرماني هاي زيادي براي باشگاه بدست آورده. البته ديگر مديران هم زحمت کشيده اند ولي نبايد زحمات علي فتح الله زاده را ناديده گرفت. مديران ديگر از جمله اوليايي، آشتياني، افشارزاده و... هم هميشه براي استقلال زحمت کشيده اند و من احترام زيادي برايشان قايل هستم. علي فتح الله زاده هم واقعا براي استقلال کار کرده، کارهايي که فراموش نشدني نيست. دوستان اين را يادشان باشد.

آقاي فتح الله زاده گفتند که شما با قهرماني حذفي و 4 بردي که همراه با استقلال داشتيد، بهترين مربي تاريخ باشگاه هستيد.

به هر حال ما يک عددي درست کرديم که جوابگوي پرسپوليسي ها باشد. من نقش کوچکي در شکل گيري اين عدد داشتم. اين موفقيت متعلق به تمام ارکان باشگاه استقلال بود. معمولا باخت ها را فقط گردن سرمربي مي اندازند و اين 4 برد هم به اسم ما تمام شد. خوشحالم که در زمان مديريت فتح الله زاده اين بردها را به دست آورديم. من از همه بازيکنان و همکارانم که باعث شدند عدد 4 به وجود بيايد، تشکر مي کنم. کسي نمي تواند 4 را از تاريخ فوتبال ايران پاک کند.

نظر خودتان چيست؟ فکر مي کنيد شما و ناصر حجازي بهترين مربيان تاريخ استقلال هستيد؟

آقاي فتح الله زاده که واقعا لطف داشتند. به هر صورت هواداران ممکن است قهرماني ها را زود فراموش کنند ولي اين 4 دربي فراموش شدني نيست. عدد 4 از ذهن هيچکس پاک نمي شود چون تبديل به يک سمبل شده است. من ديده ام که خيلي ها اين عدد را نشان مي دهند. آقاي فتح الله زاده هم به اين خاطر که 4 پاک شدني نيست، چنين حرفي را درباره بنده زده اند. ولي مربيان ديگري هم در استقلال بوده اند که قهرماني هاي زيادي آورده اند، مثل استاد من منصور پورحيدري که قهرماني آسيا را همرا با استقلال به دست آورد.

مجتبي جباري هميشه در استقلال بازيکن مهمي بوده ولي معمولا او هفته هاي زيادي را در طول فصل به خاطر مصدوميت از دست مي داد. در فصل دوم حضورتان جباري مدام مصدوم بود اما شما در عوض فريدون زندي را رو کرديد که ستاره استقلال شد.

خود فريدون مصاحبه کرد و گفت که ما دوباره احيايش کرديم. زندي در آن فصل يکي از بهترين بازيکنان ما شده بود. در فصل دوم حضورم در استقلال، دستم واقعا خالي شد. با اينکه در نيم فصل اول 9 امتياز از سپاهان و 6 امتياز از تراکتور جلو بوديم، در نيم فصل دوم به خاطر مصدوميت هاي زياد، در نهايت با اختلاف يک امتياز قهرماني را از دست داديم. در آن سال کرار رفت، جباري مصدوم شد. ساموئل و آندو هم آسيب ديدند. مصدوميت هاي کوتاه مدت هم بود، مثلا خسرو حيدري نتوانست در يکي از دربي ها برايمان بازي کند. دستم آن فصل خيلي خالي بود. جباري و ديگر بازيکنان را نداشتم ولي بهانه اي نياوردم. دليلي هم نداشت. اگر مربي بخواهد دنبال بهانه باشد، تمرکزش را از دست مي دهد. بايد از تمام داشته هايش استفاده کند. وقتي شما مدام بهانه بگيريد، ديگر بازيکنان هم کار نمي کنند و مي گويند حواس مربي فقط به ستاره هاست. من با آن شرايط ساختم و سعي کرديم کارمان را به صورت مطلوب انجام دهيم. در جام حذفي قهرمان شديم و 4 دربي هم برديم. يک دربي هم که با ابهام باختم...

درباره آن دربي حرف هاي زيادي داريد، درست است؟ همان دربي 3 بر2.

ديگر هرکس فيلم بازي را ببيند متوجه حرف هاي من مي شود. اگر فيلم را ببينند، متوجه مي شوند که بعضي ها چه بلايي سر استقلال و من آوردند. من مصاحبه اي کردم و گفتم که برويد فيلم را ببيند. دوباره مي خواهم مردم اين کار را کنند و صحنه هاي گل را چند بار نگاه کنند.
شما حسرت قهرماني با استقلال در ليگ را داريد...

بله، انشالله به زودي به استقلال مي آيم و قهرمان ليگ مي شوم. استقلال مثل خانه من است و بالاخره بايد به اين تيم برگردم و قهرماين را بياورم.

منبع : خبرآنلاين
نظرات بینندگان