arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۳

حملات تروريستي در بغداد هشت کشته بر جاي گذاشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 چند حمله ترويستي در روز پنجشنبه در پايتخت عراق و حومه آن، دست کم هشت کشته و دهها مجروح بر جاي گذاشت.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از مقام هاي عراقي، نخستين حمله تروريستي مربوط به انفجار بمبي در بازاري شلوغ در منطقه نهروان در جنوب غربي حومه بغداد بود که سه غيرنظامي کشته و 12 نفر ديگر زخمي برجاي گذاشت .

يک افسر پليس عراق که خواست نامش فاش نشود، از انفجار بمبي در مسير يک خودروي گشتي نيروهاي امنيتي اين کشور در منطقه رشيديه در شمال شرقي بغداد خبر داد که در آن سه سرباز کشته و هفت نفر ديگر زخمي شدند.

به گفته يکي ديگر از افسران عراق، بر اثر اصابت خمپاره به يک منطقه مسکوني در منطقه الدوره در جنوب بغداد نيز دو نفر کشته و شش نفر ديگر زخمي شدند.

مقام هاي بيمارستاني شمار قربانيان اين حوادث را تاييد کردند.

اين حملات در حالي صورت مي گيرد که ارتش عراق با پشتيباني نيروهاي داوطلب مردمي عمليات گسترده اي را براي آزادسازي مناطق تحت اشغال تروريست هاي داعش در استان صلاح الدين در شمال اين کشور آغاز کرده است.

گروه تکفيري داعش که در سوريه نيز به فعاليت هاي تروريستي مشغول است، از خرداد گذشته با حمله به عراق بخش هايي از خاک اين کشور را اشغال کرده و جنايات فراواني را مرتکب شده است.

اين گروه با هدف ايجاد هرج و مرج و ناامني، تقريبا هر روزه حملات تروريستي را عليه ملت و نيروهاي ارتش عراق در بغداد و ديگر شهرهاي اين کشور اجرا مي کند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان