arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۳ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۳

تهران در قعر جدول شهرهای برتر جهان برای زندگی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گزارش سال ۲۰۱۵ مؤسسه "Mercer" در مورد برترین شهرهای جهان از نظر استاندارد زندگی، چهارشنبه (۴ مارس/ ۱۳ اسفند) منتشر شد. دفتر مرکزی این مؤسسه پژوهشی در نیویورک آمریکاست. "Mercer" در حوزه استعدادیابی، بهداشت، بازنشستگی و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند. مؤسسه "Mercer" فهرست خود را بر اساس پاکیزگی شهرها، حس امنیت، زیبایی و وضعیت اقتصادی شهر تنظیم کرده است.

با توجه به این معیارها، وین بهترین شهر جهان، شهر زوریخ در شمال سوئیس دومین شهر برتر دنیا و شهر بندری آوکلند در شمال نیوزیلند که از نظر زیبایی و امنیت همواره در میان شهرهای برتر جهان است، سومین شهر برتر دنیا برای زندگی معرفی شده است. مونیخ در جنوب آلمان، ونکوور بزرگترین کلانشهر غرب کانادا، دوسلدورف در غرب آلمان، فرانکفورت مرکز تبادلات مالی آلمان، ژنو پایتخت سوئیس، کپنهاک پایتخت دانمارک و سیدنی استرالیا جایگاه چهارم تا دهم بهترین شهرهای دنیا برای زندگی را به دست آورده‌اند.

در این رده بندی در میان 230 شهر،  دبی در امارات عربی متحده رتبه ۷۴، مسقط در عمان ۱۰۴، استانبول در ترکیه ۱۲۲، کویت در کویت ۱۲۵، ریاض ۱۶۳، جده ۱۶۶، اسلام‌آباد ۱۹۱، لاهور ۱۹۹، کراچی ۲۰۲ و البته تهران 203 ام است. پایین تر از ایران، تاشکند در ازبکستان ۲۰۶، بیشکک در قرقیزستان ۲۰۸، عشق‌آباد در ترکمنستان ۲۱۰، دوشنبه در تاجیکستان ۲۱۴، دمشق در سوریه ۲۲۰ و صنعا در یمن ۲۲۵ است و در نهایت رتبه 230 ام به عنوان بدترین شهر برای زنگ به بغداد رسیده است.



نظرات بینندگان