arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

پنجعلي: پرسپوليس شوکي مي خواست که آمدن درخشان آن را وارد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مدير تيم پرسپوليس گفت: «پرسپوليس پتانسيل خوبي داشت که بايد يک شوک آن را در جهت مثبت به حرکت در مي‌آورد.»

روزهاي خوب پرسپوليس انگار از راه رسيده است. اين تيم بعد از دو برد اميدبخش در آسيا حالا به دنبال راهي براي ادامه اين روند در ليگ برتر است. مسابقاتي که سرخ‌ها روزهاي کابوس‌واري در آن داشته‌اند و بعد از 21 هفته هنوز در رده نازل نهم‌اند.

محمد پنجعلي موفقيت اين تيم در آسيا را محصول بازگشت فاکتوري به نام اعتماد به نفس مي‌داند. او مي‌گويد که چيزي جز اعتماد به نفس، درخشان و شاگردانش را به دو پيروزي با ارزش در آسيا نرسانده است. او همچنين معتقد است پرسپوليس پتانسيل بالايي دارد و بايد آن را در مسير موفقيت اين تيم در ليگ برتر هم به کار گرفت.

گفتگو با پنجعلي را درباره روزهاي اخير و آينده پرسپوليس در زير بخوانيد:

* تحولي که پرسپوليس اخيرا دچارش شده از منظر شما به عنوان يک مسئول و پيشکسوت اين تيم چه اسمي دارد؟

- اسم خاصي ندارد! اين بيشتر تحت تاثير برداشتن يک بار رواني سنگين از روي دوش بازيکنان و کارد فني پرسپوليس است. به هر حال اين تيم در طول ماه‌هاي اخير حاشيه‌ها و لطمات بسياري را متحمل شد و واقعا شرايطي که امروز دارد خوشحال کننده است. البته اميدوارم اين شرايط خوب در آسيا زمينه‌ساز درخشش پرسپوليس در ليگ برتر هم باشد. ضمنا فراموش نکنيد اين تيم هميشه تحت تاثير فراز و فرود است.

* يعني الان اين تيم دوران فراز را پشت سر مي‌گذارد و بايد منتظر فرودش باشيم؟

- نه، ما دوران فرود را به بدترين شکل گذرانده‌ايم و حالا بايد در اوج بمانيم. پرسپوليس بعد از دوران رکود حالا تنها به روزهاي خوب پيش رو فکر مي‌کند.

* يعني واقعا پتانسيل موفقيت در تيم درخشان وجود دارد؟

- بله. پرسپوليس پتانسيل زيادي دارد و بايد بهره کافي را از اين پتانسيل ببرد.

* چه چيزي منجر به اين شده که شما اين‌قدر قاطعانه از آينده خوب پرسپوليس و حميد درخشان حرف مي‌زنيد؟

- بازگشت اعتماد به نفس. به نظرم اين تنها دليل من براي اين دو پيروزي اخير در آسياست. به عبارتي بيشتر سهم اين تغيير شرايط مربوط به بازي اول پرسپوليس در آسيا مقابل لخوياي قطر است. ما در اين بازي بعد از گل اول توانستيم گل دوم و سوم را هم بزنيم و به يک پيروزي قاطع برسيم. خوشبختانه بچه ها بعد از اين بازي مقابل بنيادکار هم بازي خوبي به نمايش گذاشتند و يک پيروزي حياتي را کسب کردند. اميدوارم اين روحيه جنگندگي همچنان در تيم درخشان بماند.

* اعتماد به حميد درخشان چقدر در بروز اين شرايط تاثيرگذار بود؟

- من همان موقع هم مصاحبه کردم و گفتم الان شرايط خوبي براي تغيير کادر فني نيست. مربي خارجي براي پرسپوليس کاري نمي‌توانست بکند. اين تيم پتانسيل خوبي داشت که بايد يک شوک آن را در جهت مثبت به حرکت در مي‌آورد. پرسپوليس در حال حاضر با درخشان احيا شده و بايد زمينه را با همين کيفيت براي کار او هموار کنيم.

* حميد درخشان را مربي بدشانسي مي‌دانيد؟ خودش چنين اعتقادي دارد.

- بله من هم فکر مي‌کنم او قدري بدشانس است. پرسپوليس اخيرا خيلي خوب بازي مي‌کرد اما به موفقيت نمي‌رسيد. وقتي بازيکن از 2 متري دروازه توپ را به اوت مي‌زند يعني فشار رواني زيادي روي اوست. خوشبختانه الان شرايط قدري تغيير کرده و نتيجه‌اش را مي‌بينيم.

* نتايج پرسپوليس در آسيا شانسي نيست؟

- بعيد مي‌دانم اين‌طور باشد. پرسپوليس دوران سختي را پشت سرگذاشته. اين تيم حاشيه داشت، گرفتار بود و نتيجه نمي‌گرفت. به نظرم نتايج امروز نتيجه صبر و تفکر مديريت پرسپوليس است و جايگزيني منطق به جاي احساس چنين شرايطي را رقم زده است. هر چند که معتقدم شانس هميشه در فوتبال تاثيرگذار است.

* نتايج خوب پرسپوليس در آسيا را در ليگ هم خواهيم ديد؟

- به هر حال قطعا نتايج آسيايي روي نتايج ليگ برتر هم تاثير خواهد گذاشت. پرسپوليس صاحب پتانسيل است و بايد اين ظرفيت را هم در ليگ برتر به کار گرفت. ما اگر بتوانيم در مسير رشد قرار بگيريم مطمئن باشيد هم مي‌توانيم در آسيا مدعي قهرماني باشيم و هم به سهميه ليگ قهرمانان در ليگ برتر برسيم.

* پرسپوليس واقعا صاحب پتانسيل است؟ خيلي‌ها اين تيم را به خاطر نداشتن بازيکنان مطمئن نکوهش مي‌کنند.

- من کاري به کسي ندارم. مطمئن باشيد وقتي يک تيم در آسيا چنين نتايجي مي‌گيرد، داراي پتانسيل خوبي است. لخويا خيلي تيم خوبي بود که با سه گل بازنده شد. بنيادکار ازبکستان هم همين‌طور.

* تغيير و تحولات و آمدن ن‍ژاد فلاح به پرسپوليس را چقدر در شکل‌گيري شرايط موجود موثر مي‌دانيد؟

- مديريت پرسپوليس واقعا کار سختي است اما به نظرم در اين مدت کوتاه آقاي نژاد فلاح گام‌هاي خوبي برداشتند. ايشان سابقه گذشته در مديريت ورزش و فوتبال دارد و اين کمک مي کند. سواي اين نژاد‌فلاح علاقه زيادي به خردجمعي دارد و اين به ما خيلي کمک مي‌کند.

* نژادفلاح که دنبال جايگزين براي درخشان بود. فکر نمي‌کنيد داشت قدري عجله مي‌کرد؟

- خب او که خودش گفت دنبال شوک بوده و درست نيست تعبير ديگري از اين حرف بشود. من اميدوارم پرسپوليس در بازي با تراکتور استارت موفقيتش در ليگ را بزند.

منبع : جام نيوز
نظرات بینندگان