arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

کره شمالي: کاخ سفيد و ديگر پايگاه‌هاي آمريکا را با خاک يکسان مي‌کنيم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کره شمالي در بيانيه‌اي شديد اللحن اظهارات مذاکره کننده سابق آمريکا را در سئول محکوم و تهديد کرد کاخ سفيد و ديگر پايگاه‌هاي آمريکا را با خاک يکسان خواهد کرد.

به گزارش يونايتدپرس، يک پايگاه خبري کره شمالي اظهارات مذاکره کننده سابق آمريکا را در سئول محکوم و تهديد کرد کاخ سفيد و ديگر پايگاه‌هاي آمريکا را با خاک يکسان خواهد کرد.

کره شمالي اين بيانيه شديداللحن را در واکنش به اظهارات «کريستوفر هيل» عضو ارشد سابق هيئت مذاکره کننده آمريکا در گفتگوهاي شش جانبه صادر کرد.

گفتگوهاي شش جانبه درباره بحران هسته‌اي کره شمالي آوريل سال ۲۰۰۹ ميلادي با خروج کره شمالي از اين گفتگو‌ها متوقف شد.

کريستوفر هيل هفته گذشته اعلام کرد کره شمالي هم اکنون در مسيري بي‌هدف گام برمي دارد و کشوري است که دوستاني بسيار اندک دارد.
وي همچنين گفت درباره زمان فروپاشي کره شمالي اطمينان ندارد اما مي‌داند که اين کشور فروخواهد پاشيد؛ اظهاراتي که در پايگاه خبري دولتي «يوريمينزوکري» به شدت محکوم شد.

اين پايگاه در بيانيه‌اي اعلام کرد: کريستوفر هيل به عنوان معاون سابق وزير امور خارجه آمريکا در امور شرق آسيا و اقيانوس آرام چهره زشت خود را نشان داد. آشکار است که آمريکا در حال برگزاري بزرگ‌ترين رزمايش هسته‌اي خود با هدف توطئه براي حمله به کره شمالي است؛ اظهاراتي که به طور مستقيم به رزمايش‌هاي مشترک آمريکا و کره جنوبي اشاره دارد.

علت حمله به سفير آمريکا در کره جنوبي مخالفت يک تبعه اين کشور با اين رزمايش‌ها اعلام شده است.

وزارت وحدت کره جنوبي اعلام کرد فرد مهاجم که «کيم کي جونگ» نام دارد بار‌ها به کره شمالي سفر کرده است.
نظرات بینندگان