arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال بازگشایی می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: براساس وعده داده شده، قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال تا 25 اسفند بازگشایی می شود.

به گزارش ایرنا، علی نورزاد روز شنبه در حاشیه بازدید از این قطعه از آزادراه در گفت و گو با خبرنگاران، روند عملیات ایمن سازی این مسیر ارتباطی از سوی پیمانکار را بسیار مطلوب ارزیابی کرد.

وی افزود: با وجود حدود 79 نقطه حادثه خیز شناسایی شده در این مسیر و نیز مشکلاتی نظیر ناپایداری زمین و رانش های متعدد ناشی از آن اما عملیات ایمن سازی این قطعه از آزاد راه به نحوم طلوب انجام گرفته است.

قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال به دلیل رانش های متعدد بنا به دستور رییس بنیاد مستضعفان به عنوان پیمانکار این قطعه و معاون وزیر راه و شهرسازی از پنجم دی ماه امسال بسته و قرار شد طبق برنامه پس از رفع نقاط حادثه خیز آن دوباره بازگشایی شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و معاون وزیر راه و شهرسازی در این بازدید همچنین از آغاز عملیات ساخت قطعه یک آزاد راه تهران - شمال خبر داد.

نورزاد گفت: پیرو مکاتبات صورت گرفته با پیمانکاران چینی و نیز هم افزایی مطلوبی که با رییس بنیاد مستضعفان داشتیم، از 25 اسفند ماه جاری پس از تجهیز کارگاه، عملیات ساخت قطعه یک این آزادراه آغاز شود.

وی بهره برداری از تونل شهری چالوس واقع در مسیر کنارگذر غرب مازندران را نیز در روان سازی ترافیک این منطقه بسیار اثرگذار دانست و خواستار شتاب بخشی در عملیات اجرایی آن شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تخصیص اعتبارات لازم در آینده نزدیک این تونل نیزبه بهره برداری برسد.

قطعه چهارم آزادراه تهران - شمال به طول حدود 23 کیلومتر در اواخر سال 92 با حضور رییس جمهوری وقت به بهره برداری رسید؛ برای ساخت این قطعه حدود 230 میلیارد تومان هزینه شده بود.

نظرات بینندگان