arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۷ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

کازرونی: نام آیات هاشمی ، شاهرودی و مومن برای ریاست مجلس خبرگان مطرح است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو مجلس خبرگان رهبری عدم تعلق به جناح‌های سیاسی را یکی از خصوصیات رئیس مجلس خبرگان دانست و گفت این مجلس همچون تیم ملی کشور است.

حجت‌الاسلام محسن کازرونی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخاب رئیس مجلس خبرگان که قرار است سه‌شنبه هفته جاری (19 اسفندماه93) برگزار شود، اظهار داشت: نام بزرگوارانی همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله هاشمی شاهرودی، آیت‌الله یزدی و‌ آیت‌الله مؤمن برای ریاست خبرگان مطرح است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این افراد برای رایزنی با دیگر اعضای مجلس خبرگان اقداماتی را صورت داده‌اند یا خیر، گفت: خیر، هیچ جلسه‌ای برای رایزنی نداشته‌ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری این مجلس را بسیار مهم و حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد: جایگاه مجلس خبرگان رهبری جایگاه ویژه‌ای است چرا که نظارت و حمایت از رهبری را برعهده دارد و اگر خللی در روند رهبریت نظام شکل بگیرد این مجلس تصمیم‌گیر است.

وی ادامه داد: البته مجلس خبرگان رهبری در امور اجرایی کشور دخالت نخواهد داشت چرا که رهبر معظم انقلاب نیز در دیداری با اعضای مجلس خبرگان رهبری فرمودند شما می‌توانید وزیر و حتی رئیس‌جمهور را به حضور بخواهید اما شأن مجلس خبرگان دخالت در مسائل اجرایی کشور نیست.

به گفته حجت‌الاسلام کازرونی، مجلس خبرگان رهبری به مثابه تیم ملی است بنابراین کسی که قرار است بر کرسی ریاست این مجلس تکیه بزند باید تعلق به جناح خاصی نداشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه اعضای مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب رئیس خود بی‌گدار به آب نخواهند زد، در مورد احتمال کاندیداتوری خود برای ریاست و هیأت رئیسه مجلس خبرگان نیز گفت: بنا ندارم کاندیدا شوم.

منبع: فارس
نظرات بینندگان