arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۵۳۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

ادعای نتانیاهو درباره تاثیر سخنرانی‌اش در کنگره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: سخنرانی من در کنگره مانع از تعجیل قدرت‌های جهانی برای حصول یک توافق هسته‌ای با ایران شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یک‌شنبه پیش از نشست هفتگی کابینه در جمع خبرنگاران مدعی شد: سخنرانی هفته گذشته من در کنگره آمریکا توانسته است بر قدرت‌های جهانی که خواهان دستیابی به یک چارچوب سیاسی برای توافق هسته‌ای نهایی با ایران هستند تاثیر بگذارد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهای خود افزود: این سخنرانی مانع از عجله آن‌ها برای انجام توافق هسته‌ای به هر قیمتی تا پایان ماه مارس شده است.

نتانیاهو ادامه داد: پس از سخنرانی‌ام در کنگره شاهد این بوده‌ایم که برخی وزیران امور خارجه قدرت‌های جهانی گفته‌اند برای دستیابی به یک توافق هسته‌ای در کوتاه‌ترین زمان ممکن اضطراری ندارند. من امیدوارم که این اظهارات آن‌ها در عمل نیز محقق شود.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی نتانیاهو در حالی این اظهارات را بیان کرده است که وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته پس از دیدار با همتای فرانسوی‌اش در پاریس گفت که مذاکرات هسته‌ای پیشرفت‌هایی داشته است اما هنوز شکاف‌هایی وجود دارد که باید برطرف شوند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم‌چنین با ابراز نگرانی گفت یک توافق خوبی زمانی شکل خواهد گرفت که ایران از تهدیداتش برای نابودی اسراییل دست بردارد.

وی در ادامه با تکرار ادعاهای نخ نمای خود مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای یادآور شد: یک توافق خوب زمان گریز هسته ‌ی ایران را که برای دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای کافی است تا سال‌ها افزایش می دهد.

نتانیاهو افزود: این در حالی است که توافقی که هم اکنون ایران و قدرت های جهانی بر سر آن مذاکره می‌کنند ظرفیت گریز هسته‌ای ایران تنها تا یک سال افزایش می‌دهد.

او هم‌چنین مدعی شد که این ارزیابی را بر اساس اطلاعات اسرائیل و برآوردهای ارتش انجام داده و آن را در اختیار قدرت های جهانی قرار داده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که از زمان آغاز مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 از مخالفان اصلی و منتقدان تلاش ‌ای دولت آمریکا برای حصول یک توافق بوده است در حالی نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای ایران ابراز نگرانی می‌کند که این رژیم تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه خاورمیانه به شمار می‌آید.
نظرات بینندگان