arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۵ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

علی جنتی: رقم تولید کالای فرهنگی در ایران صفر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حالی که تولید سالانه کالای فرهنگی در جهان هشت هزار و 200 میلیارد دلار برآورد می شود اما این رقم در ایران صفر است .

 علی جنتی در جلسه هیات امنای موسسه آموزش عالی علمی-کاربردی فرهنگ و هنر گفت : در این سال ها به موضوع اقتصاد فرهنگ که در جهان هم مطرح است، توجه ویژه ای کرده ایم ؛ با وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز مذاکراتی شده تا نسبت به ایجاد اداره کل صنایع فرهنگی اقدام کند.
 
وی افزود: اگر رو به این سمت حرکت کنیم آموزش هایی که موسسه فرهنگ و هنر می دهد در بازار کار جایگاه خود را باز می کند.
 
براساس گزارش موسسه آموزش عالی علمی - کاربردی فرهنگ و هنر، در جلسه هیات امنای موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر همچنین محمد اخباری سرپرست دانشگاه جامع علمی-کاربردی، علی اصغر رستمی رییس مرکز هیات های امنا و هیات مرکزی وزارت علوم، حمید شاه آبادی سرپرست موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر، علی اصغر کاراندیش معاون منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی آشنا معاون اجرایی موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر حضور داشتند.
 
محمد اخباری در این جلسه اظهار داشت: اساس کار ما در دانشگاه بر مبنای 3 پارامتر شامل ارتقای کیفیت برای سرفصل ها و دوره ها و رشته ها؛ نظارت بر کیفیت و مساله مدرسان است.
 
دانشگاه جامع علمی - کاربردی بزرگترین دانشگاه مهارتی برای تامین نیاز بازار کار است که 800 هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل بوده و 54 هزار مدرس دارد.
 
وی با یادآوری درخواست ها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اقتصاد دانش بنیان، افزود: راه اندازی مرکز تربیت مدرس از اولین کارهایی بود که انجام دادم ؛ مساله دیگر استفاده از خبرگان حوزه های مختلف است که باید مورد توجه قرار گیرد. لذا این دانشگاه باید قطب مهارت آفرینی و ثروت آور کشور باشد.
 
شاه آبادی نیز در این جلسه به برگزاری جشنواره های مختلف در طول سال اشاره کرد و افزود این جشنواره ها کاربردی است و می تواند زمینه رشد و شکوفایی را در دانشجویان این مراکز تقویت کند.
 
در ادامه این جلسه گزارشی از وضعیت مالی موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر ارائه و بودجه سال آینده این موسسه بررسی شد و مصوباتی درباره آن به تصویب رسید.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان