arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

اعلام زمان محاکمه مجدد مبارک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادگاه استیناف مصر روز سه شنبه زمان آغاز محاکمه دوباره حسنی مبارک و فرزندانش را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از قاهره، یک مقام مسوول در دادگاه استیناف مصر اعلام کرد که این دادگاه چهارم آوریل(15 فروردین ماه) را زمان آغاز محاکمه دوباره حسنی مبارک و 2فرزندش تعیین کرد.

وی اتهام مبارک و فرزندانش را اختلاس اموال عمومی مصر اعلام کرد.

این مقام تاکید کرد که در این جلسه قرار است به اتهام اختلاس بیش از 125 میلیون لیره از بودجه کاخ ریاست جمهوری مصر رسیدگی شود.

دادگاه تجدید نظر مصر سیزدهم ژانویه محکومیت حبس 3 ساله حسنی مبارک و حبس 4 ساله علا و جمال فرزندان مبارک را در این پرونده ملغی اعلام کرده بود.

ماه نوامبر (آذر/دی) نیز دادگاه دیگری مبارک را از دست داشتن در کشتار معترضان در سال 2011میلادی و نیز دو اتهام رشوه خواری تبرئه کرد، در نتیجه همین اعتراض ها بود که حکومت 30 ساله مبارک به پایان رسید، هرچند وی باید برای سومین و آخرین بار در جلسه محاکمه دوباره پرونده دست داشتن در قتل معترضان حضور یابد.

تبرئه مبارک از اتهامات مطرح شده اعتراض های گسترده ای را در میان جوامع دانشگاهی سراسر مصر به همراه داشت که در نتیجه سرکوب این اعتراض ها دست کم دو نفر کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند.

به دنبال سرنگونی حسنی مبارک در سال 2011، راه برای برگزاری نخستین انتخابات آزاد این کشور و ریاست جمهوری محمد مرسی هموار شد، اما مرسی نیز در سال 2013 در نتیجه اقدام ارتش مصر تحت فرماندهی عبدالفتاح السیسی از قدرت خلع شد.

السیسی در انتخابات ریاست جمهوری ماه مه گذشته پیروز و به قدرت رسید.
نظرات بینندگان