arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۸ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

63.4 درصد مردم ایران امیدوار به آینده و خوشبین به عملکرد دولت یازدهم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نتایج نظر سنجی ایرنا از مردم ایران در سال 93 نشان داد که 63.4 درصد از مردم نسبت به آینده و برنامه های دولت یازدهم ،امیدوار و خوشبین هستند.

این نظرسنجی توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در چهار مرحله از ابتدای سال 93 خورشیدی و با فاصله زمانی 3 ماهه (پایان هر فصل ) در تهران و 30 مرکز استان، انجام شده است .

مطابق این نظرسنجی 65 درصد مردم معتقدند ارزش ها توسط دولت یازدهم حفظ و رعایت شده و 56.4 درصد هم اعلام کرده اند که انتظارات آنان توسط دولت براورده شده است .

همچنین 54.5 درصد مردم اعتقاد دارد دولت در حوزه تلاش برای رفع نیازهای کشور موفق بوده است .

در مقایسه چهار مرحله در حوزه تلاش برای رفع نیازهای مردم توسط دولت، نتایج نشان از افزایش درصد رضایتمندی مردم در زمستان نسبت به پاییز و تابستان می دهد. پاسخگویان در مرحله اول (بهار): 55.3 درصد، مرحله دوم(تابستان) 52.4 درصد، مرحله سوم(پاییز) 54 درصد و مرحله چهارم (زمستان)54.3 درصد از این موضوع اعلام رضایت کردند.

این نتایج نشان می دهد که میزان درصد رضایتمندی مردم از دولت تدبیر و امید در مرحله آخر 0.3 درصد نسبت به نظرسنجی پاییز و 1.9 درصد نسبت به نظرسنجی تابستان افزایش داشته است.

میزان رضایت شهروندان ایرانی به عملکرد دولت در حوزه برآورده کردن انتظارات در دوره های مختلف به ترتیب در مرحله اول 57.3 درصد ،مرحله دوم 55.2 درصد، مرحله سوم 56 درصد و مرحله چهارم 57.1 درصد گزارش شده است .

این نتایج نیز حاکی است رضایت مردم از دولت دکتر حسن روحانی در آخرین نظرسنجی 1.1 درصد نسبت به نظرسنجی پاییز و 1.9 درصد نسبت به نظرسنجی تابستان افزایش داشته است .

در تمامی حوزه های بررسی عملکرد سالانه دولت میانگین بالای 50 درصد نمره به ثبت رسیده است . در حوزه مسایل اقتصادی مردم 52.8 درصد از کل نمره میانگین، در حوزه مسایل اجتماعی 57.4 درصد از کل نمره میانگین، در حوزه مسایل سیاسی 64.8 درصد از کل نمره میانگین و در حوزه مسایل فرهنگی 59 درصد کل نمره میانگین را به این موضوع ها اختصاص داده اند.

نتایج به دست آمده از چهار مرحله نظرسنجی حاکی از آن است که 63.4 درصد مردم نسبت به آینده امیدوارند و به برنامه های دولت خوش بین هستند. همچنین نتایج نشان داد 56.5 درصد مردم پیرامون چشم اندار آینده ایران نظر خوش بینانه ای دارند.

این نظرسنجی به روش تصادفی و متناسب با جمعیت هر مرکز استان صورت گرفت و هدف اصلی آن مقایسه و سنجش میزان رضایت مندی شهروندان از عملکرد دولت یازدهم در سال یاد شده بود.
نظرات بینندگان