arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۴ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

نرخ واقعی اجاره آپارتمان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اگرچه عده‌ای از متقاضیان در بازار خرید و فروش مسکن از رکود معاملات خشنود هستند و از ادامه این روند استقبال هم می‌کنند، اما بسیاری از بنگاهداران املاک از تاثیر منفی قفل شدن معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی بر بازار رهن و اجاره آپارتمان خبر می‌دهند.

به گزارش دنیای اقتصاد، رضایت آن دسته از مصرف‌کننده‌ها در بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی از وجود رکود و کسادی، به دلیل تاثیر این جریان بر قیمت‌های پیشنهادی فروش مالکان است تا از این طریق آنها مجبور شوند واحدهای خود را با قیمت‌های ارزنده‌تر و منصفانه تر به بازار فروش عرضه کنند. البته ناگفته نماند که تصور این چنینی خریداران از بازار مسکن، تصور غلطی نیست، اما همان‌طور که اشاره شد چنین پیشامدی برای بازار اجاره مسکن، خوشایند نیست. به گفته مشاوران املاک فعال در بازار اجاره هرچه خرید و فروش کمتر صورت بگیرد از حجم واحدهای اجاره‌ای در بازار اجاره کاسته می‌شود. چراکه بخشی از فایل‌های اجاره از طریق خرید و فروش تامین می‌شوند.

یکی از دلالان بازار اجاره مسکن به «دنیای اقتصاد» گفت: معمولا عده‌ای از خریداران به دلیل ضعف توان مالی در بازار خرید مسکن سهمی از مبلغ خرید را از اجاره بهای واحد خریداری شده تامین می‌کنند، اما اگر خریدی توسط این قشر از مصرف‌کننده‌ها صورت نگیرد چرخه عرضه فایل به بازار اجاره دچار مشکل خواهد شد.

وی تاکید کرد: بهتر است مسوولان و نهادهای دولتی برای تقویت توان خرید مسکن چاره‌ای بیاندیشند تا متقاضیان برای فراهم شدن فرصت طلائی برای خرید از بازار فروش آرزوی رکود و کسادی برای مدت طولانی نداشته باشند. در جدول قیمت ستون امروز نبض بازار اطلاعات تعدادی از واحدهای مسکونی که هفته گذشته در بازار رهن و اجاره معامله و ثبت شده‌اند با استفاده از سایت سامانه بازار املاک ایران، گردآوری شده است. البته در جدول شماره یک مبلغ قطعی رهن و اجاره واحدهای مسکونی (معامله شده در بنگاه­‌ها) اعلام شده و در جدول شماره ۲ نیز اجاره قطعی آپارتمان­‌هایی که بدون پول پیش و به صورت ۱۰۰ درصد اجاره ماهانه، به مستاجرها واگذار شده‌اند، معرفی شده است.

نرخ واقعی اجاره آپارتمان
نظرات بینندگان