arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

روانچی: مذاکرات هسته‌ای در مسیر صحیحی در جریان است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 پتر استنلوند، معاون وزیر خارجه فنلاند که به دعوت مجید تخت روانچی و به منظور انجام رایزنی های سیاسی به کشورمان سفر نموده با معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه دیدار کرد.

 در این ملاقات تخت روانچی با استقبال از ارتقاء سطح رایزنی‌های سیاسی ایران و فنلاند ، از آغاز فصل جدید در روابط دو کشور ابراز خرسندی نمود .

وی خاطرنشان کرد: بین ایران و فنلاند ظرفیت‌های زیادی برای همکاری وجود دارد و مناسب است این ظرفیت‌ها در جهت تحقق همکاری‌ها به ویژه در زمینه های محیط زیست ، کشاورزی ، بهداشت و درمان ، فن‌آوری‌های نوین ، انرژی‌های تجدید پذیر ، گردشگری و مناسبات فرهنگی مورد استفاده بهینه قرار گیرد .

در ادامه معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به پیشرفت مذاکرات هسته ای در چارچوب 1+5 و تبیین آخرین تحولات در این خصوص ، اعلام داشت : مذاکرات هسته‌ای در مسیر صحیحی در جریان است و امیدواریم طرف مقابل با درک بهتر واقعیات و اتخاذ تصمیمات سخت و ضروری ، زمینه حصول توافق نهائی را فراهم آورد .

وی درخصوص مسائل منطقه ای اظهار داشت : تروریسم و افراطی‌گری تهدیدی جدی برای همه است و مباره با آن مستلزم تلاش مشترک و مشارکت همه کشورهاست .

پتر استنلوند معاون وزارت امور خارجه فنلاند نیز در این دیدار با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشور متبوعش به ایران و شروع فصل جدید در روابط ایران و فنلاند ، اظهار داشت : فرصت مغتنمی برای حل مسئله هسته ای به وجود آمده است و فنلاند بسیار امیدوار است که مذاکرات هسته‌ای به نتیجه خوب برسد .

وی تمایل طرف فنلاندی را برای تبادل هیأت های پارلمانی و نیز افزایش همکاری‌های فرهنگی اعلام داشت .

معاون وزارت امور خارجه فنلاند با تأکید بر حل و فصل سیاسی بحران های منطقه ای ، نسبت به تداوم رایزنی ها با کشورمان ابراز علاقه نمود .
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان