arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

شش هزار زائر ایرانی دیرتر به عمره می‌روند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زمان سفر عمره 6 هزار زائر ایرانی به خاطر توقف صدور ویزا در سفارت عربستان جابجا شد.
 
به گزارش ایسنا، سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت که چندی پیش در سفری فوری برای دیدار با وزیر حج عربستان به این کشور سفر کرده بود، زائران را به صبوری دعوت کرد تا نتیجه‌ رایزنی‌ها با عربستان برای حل مشکل ویزای ایرانی‌ها مشخص شود.
 
اوحدی گفت: ما تا پایان این هفته منتظر اقدام عربستان برای حل مشکل ویزای زائران ایرانی می‌مانیم و پس از آن تصمیم جدی خود را می‌گیریم.
 
وی درباره‌ این‌که در حال حاضر زمان سفر عمره‌ چه تعداد زائر ایرانی تحت تاثیر این اقدام تغییر کرده است؟ پاسخ داد: در مجموع زمان سفر 6 هزار زائر ایرانی یا 45 کاروان جابجا شده که زمان حرکت بعدی آن‌ها نیز مشخص و به خودشان اعلام شده است.
 
رییس سازمان حج و زیارت افزود: البته در برخی از استان‌ها ظرفیت خالی وجود داشت و این زائران به آن کاروان‌ها اضافه شده‌اند تا سفرشان را از دست ندهند.
 
اوحدی درباره‌ی قرعه‌کشی که قرار بود با توجه به کاهش ویزاها‌ انجام شود تا زائران اعزامی در مرحله دوم عمره مشخص شوند‌، توضیح داد: قرعه‌کشی برای تعیین زائرانی که قرار است سال آینده به عمره مشرف شوند هنوز انجام نشده است؛ اما برنامه‌ریزی‌ها و جدول مورد نیاز در این‌باره تهیه شده و اگر تا پایان این هفته عربستان اعلام وضعیت نکند قرعه‌کشی را با حضور مدیران کاروان‌ها انجام می‌دهیم تا رعایت عدالت شود.
 
سفارت و کنسولگری عربستان حدود یک ماه است که صدور ویزای عمره را متوقف کرده است. البته نخست روند صدور ویزاها کُند و سپس متوقف شد که بر این اساس صدور ویزای ایرانی‌ها برای عمره تا 50 درصد کاهش یافت.
 
دلیل این اقدام سفارت و کنسولگری عربستان کمبود نیروی انسانی اعلام شد. وزارت خارجه ایران برای حل این مشکل با صدور سریع ویزا برای نیروهای بخش دیپلماتیک عربستان در ایران موافقت کرد تا با رفع این بهانه، مشکل ویزای زائران ایرانی حل شود.
نظرات بینندگان