arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۹۹۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۱ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۴

بروجردي: طولاني‌شدن مذاکرات هسته‌اي بهتر از "شتابزدگي در تصميم‌گيري" است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: از آنجايي که ما در مقابل کشوري مثل آمريکا قرار داريم، قطعاً آن‌ها از همه روش مکر و خدعه استفاده خواهند کرد تا حداقل امتياز را بدهند و حداکثر امتياز را بگيرند.

«علاءالدين بروجردي» در مورد مذاکره هسته‌اي ايران و گروه 1+5 گفت: اين مذاکرات به لحاظ کيفي از پيچيدگي خاصي برخوردار بوده و به لحاظ حجمي هم يک کار طاقت‌فرسايي است.

وي افزود: البته اين که جمهوري اسلامي ايران به تنهايي در مقابل 6 کشور يعني آمريکا، انگليس، فرانسه، چين، روسيه و آلمان قرار گرفته نيز اهميت مذاکره را افزايش داده است.

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: با توجه به تجارب گذشته، ايران بايد از هر گونه شتابزدگي در حصول نتيجه مذاکرات هسته‌اي پرهيز کند.

وي ادامه داد: آنچه که در مذاکرات هسته‌اي رقم خواهد خورد، بخشي از تاريخ سياسي - بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران در راستاي احقاق حقوق ملي خواهد بود.

بروجردي تأکيد کرد: طولاني‌شدن مذاکرات هسته‌اي بهتر از شتابزدگي در تصميم‌گيري است.

وي افزود: از آنجايي که ما در مقابل کشوري مثل آمريکا قرار داريم، قطعاً آن‌ها از همه روش مکر و خدعه استفاده خواهند کرد تا حداقل امتياز را بدهند و حداکثر امتياز را بگيرند.

نماينده بروجرد اظهار داشت: عامل خستگي و سنگيني کار هم مي‌تواند تأثير منفي بر روند مذاکرات هسته‌اي ايران با گروه 1+5 داشته باشد.

وي ادامه داد: بايد به تيم مذاکره کننده هسته‌اي خداقوت بگوييم و حمايت رهبر معظم انقلاب از آن‌ها يک پشتوانه محکم است.

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پايان گفت: اميدواريم با اتکا به ذات اقدس الهي و استفاده از همه تجربيات تيم مذاکره کننده بتوانند از عهده اين مسئوليت سنگين به خوبي بربيايد.
نظرات بینندگان