arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۴

ايوانکوويچ:‌ بايد قول قهرماني بدهيم نه عدم سقوط

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: اگر قرار بود از حواشي فوتبال ايران بترسم نبايد پايم را به ايران مي‌گذاشتم.

برانکو ايوانکوويچ پس از عقد قرارداد با باشگاه پرسپوليس و ثبت در هيأت فوتبال تهران، گفت: من به کرواسي مي‌روم و خيلي زود به ايران باز مي‌گردم تمام وقايعي که در رابطه با قرارداد اتفاق افتاد خيلي سريع رقم خورد. در کرواسي شرکتي دارم که 20 کارمند در آن فعاليت مي‌کنند. دو سه روز به کرواسي مي‌روم و سپس به ايران باز مي‌گردم.

وي در رابطه با اينکه آيا در ديدار مقابل استقلال خوزستان او روي نيمکت مي‌نشيند اظهار داشت: دستيارانم از فردا کار خود را کنار تيم آغاز مي‌کنند و آنها در بازي مقابل استقلال خوزستان روي نيمکت مي‌نشينند. پاناديچ مربي بسيار با تجربه‌اي است و اگر خاطرتان باشد در ديدار الاتفاق عربستان با استقلال او روي نيمکت ما بود. او به عنوان مربي و بازيکن تجربه زيادي داشته و مي‌تواند به خوبي اين کار را انجام دهد. بنده هم يکشنبه به ايران باز مي‌گردم.

ايوانکوويچ در رابطه با دستياران ايراني خود اظهار داشت: اين مسئله در توافقي که با باشگاه داريم مشخص مي‌شود. مربيان خارجي وقتي به ايران مي‌آيند علاوه بر بالا بردن سطح کيفيت فني فوتبال بايد در کنار آن مربيان ايراني و داخلي را پرورش دهند تا در آينده از حضور آنها بيشتر استفاده کنند.

وي در مورد اينکه آيا از حسين عبدي و کريم باقري قرار است به عنوان دستياران ايراني استفاده کند تصريح کرد: اين دو نفر کانديدا هستند. کريم باقري مربي بسيار بزرگي است که تجربه حضور در فوتبال اروپا را در کارنامه دارند.

سرمربي پرسپوليس در پاسخ به اين سؤال که آيا قول مي‌دهد اين تيم به ليگ دسته اول سقوط نکند، عنوان کرد: اين قول را مي‌دهم. پرسپوليس تيم بزرگي است و ما بايد براي قهرماني آن قول بدهيم نه عدم سقوط. از بازي‌هاي باقيمانده در اين فصل استفاده مي‌کنيم تا تيممان منسجم شود تا بتوانيم براي سال بعد به آمادگي بيشتري برسيم.ايوانکوويچ در پاسخ به اين سؤال که شرايط تيم را در آسيا چطور ارزيابي مي‌کند، اظهار داشت: پرسپوليس تا به اينجا امتيازات زيادي جمع کرده و شرايط مناسبي دارد بايد تلاش کنيم تا در اين مسابقات به موفقيت برسيم. حريفان ما قدرتمند هستند و کار بسيار دشوار است.

وي در رابطه با اينکه قرارداد او علاوه بر بازي‌هاي اين فصل به مدت يک سال ديگر ادامه دارد و آيا اين زمان براي پياده کردن اهدافش کافي است، گفت: مربي هستم که به هرجا پا گذاشتم در مدت زمان کوتاه به نتيجه رسيدم. در پرسپوليس هم همراه هيأت مديره‌اي که در اين تيم حضور دارم مي‌توانيم به اين کار دست پيدا کنيم. هيأت مديره بدون شک به اين تيم علاقه دارند و تلاششان را مي‌کنند از شما خبرنگاران هم مي‌خواهم به ما کمک کنيد چرا که همه ما در يک راه هستيم.

ايوانکوويچ در رابطه با اينکه چطور مي‌خواهد حواشي فراوان پرسپوليس را کنترل کند، گفت: بدون شک باشگاهي که 30ميليون هوادار دارد به خاطر منافع گوناگوني که در آن وجود دارد دچار حاشيه مي‌شود. تيم ملي ايران در دوره ما 70ميليون هوادار داشت. با وجود تمامي حاشيه‌ها توانستيم بهترين نتايج 30 سال اخير ايران را بگيريم. اگر از اين حاشيه‌ها مي‌ترسيدم پايم را ايران نمي‌گذاشتم.

وي در مورد اينکه آيا نتايج تيم ملي ايران با کارلوس کي‌روش را مثبت ديده است، عنوان کرد: نمي‌توانم در اين ارتباط نظر بدهم چرا که شناختي از شرايط داخلي و خارجي تيم ملي ايران نداشتم. در زمان حضورم در تيم ملي ايران 5-6 لژيونر داشتيم که شاکله اصلي تيم را تشکيل مي‌دادند فکر مي‌کنم تيم ايران هم در حال شکل گرفتن است.

ايوانکوويچ در رابطه با اينکه مردم در نظرسنجي‌هايي که انجام مي‌شد حدود 85درصد از عملکرد او در تيم ملي راضي بودند و کي‌روش هم داراي همين آمار است، خاطرنشان کرد: نمي‌توانم در اين مورد چيزي بگويم فقط در مورد خودم صحبت مي‌کنم 5 سال در ايران بودم که به آن افتخار مي‌کنم. در آن دوره نتايج خوبي به دست آورديم و به مردم ايران شادي هديه کرديم. فردي هستم که خيلي به سفر مي‌روم هرکجا که با ايراني‌ها برخورد مي‌کنم به خوبي با يکديگر ارتباط مي‌گيريم.

برانکو در رابطه با اينکه نتوانست فارسي ياد بگيرد تصريح کرد: واقعاً‌ جاي ابراز تأسف دارد که نتوانستم فارسي ياد بگيرم دليل اين مسئله هم مترجم خوبي است که در اختيار داشتم.

سرمربي پرسپوليس در رابطه با ميزان شناختش از پرسپوليس فعلي خاطرنشان کرد:‌ تلاش کردم از طريق فيلم‌هايي که در اختيارم قرار گرفته از تيم شناخت پيدا کنم. با تجربه‌اي که در فوتبال ايران داشتم مي‌توانم خيلي زود تيم را بشناسم.

وي در پايان در پاسخ به اين سؤال که گفته مي‌شود مبلغ قرارداد او حدود 4 و نيم ميليارد تومان است اظهار داشت: اين اطلاعات دقيق نيست، اجازه بدهيد اين مسئله بين من و باشگاه به عنوان يک راز کاري باقي بماند. ما حتي نتوانستيم به اين رقم نزديک شويم. روزي که از ايران رفتم به دوستان شما گفتم دوباره به اينجا باز مي‌گردم و اکنون همه با هم هستيم تا به موفقيت برسيم.
منبع: فارس
نظرات بینندگان