arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۴

پارلمان پاکستان مخالف مداخله در يمن است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعضاي پارلمان پاکستان امروز (چهارشنبه) و همزمان با از سرگيري مناظرات درباره درخواست عربستان به منظور پيوستن به کمپين حملات هوايي عليه حوثي‌ها در يمن، با هرگونه مداخله در اين کشور مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاري رويترز، يکي از اعضاي پارلمان پاکستان در اين باره گفت: جنگ يمن جنگ ما نيست و توصيه ما به دولت اسلام‌آباد اين است که ارتش پاکستان نبايد به يمن برود. ما به عنوان مسلمان وظيفه داريم تا با هرگونه تهديد عليه اماکن مقدس به مقابله بپردازيم اما آنچه که در يمن اتفاق مي‌افتد تهديد نيست.

سناتور طاهر حسين مشدي، اپوزيسيون دولت پاکستان نيز گفت: مهاجمان، سعودي هستند و قربانيان، يمني‌ها هستند. بنابراين مهاجمان به دنبال درخواست کمک از کشورهاي خارجي چون پاکستان هستند تا براي انجام عمليات بيشتر در يمن به اين کشور کمک کنند.

ماه گذشته ميلادي عربستان کمپين حملات هوايي خود را عليه حوثي‌ها در يمن آغاز کرد و به خاطر اينکه اين دو کشور مرز مشترک دارند رياض از اين مساله بيمناک است که بي‌ثباتي در يمن به مرزهاي عربستان نفوذ کند.

در همين حال نواز شريف، نخست وزير پاکستان نيز اعلام کرده که به هر ترتيبي از تماميت ارضي عربستان در مقابل تهديدها حمايت و دفاع مي‌کند اما نگفته که اين تهديدها چه هستند و چگونه مي‌خواهد از عربستان دفاع کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان