arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۸ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۴

ظریف: حوادث رخ داده در مرزهای ایران و پاکستان تاسف بار است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه کشورمان حوادث بوجود آمده در مرزهای ایران و پاکستان را که هر از گاهی بوقوع می‌پیوندد، ناخوشایند و تاسف بار توصیف کرد و گفت: تقویت همکاری‌های امنیتی تهران و اسلام آباد برای مبارزه با این ضروری است.

به گزارش فارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار «رضا ربانی» رئیس مجلس پاکستان امروز (پنجشنبه) ضمن با اهمیت خواندن روابط جمهوری اسلامی ایران با پاکستان، حوادث بوجود آمده در مرزها را که هر از گاهی بوقوع می‌پیوندد، ناخوشایند و تاسف بار توصیف کرد

وی خاطر نشان کرد: تقویت همکاری‌های امنیتی بین دو کشور برای مبارزه با این گونه حوادث بسیار ضروری است.

«رضا ربانی» رییس مجلس سنای پاکستان نیز در این دیدار، افزایش همکاری‌های پارلمانی و بهره‌گیری از دیپلماسی پارلمانی و افزایش ارتباطات مردمی را مورد تاکید قرار داد.

ربانی موفقیت بدست آمده در مذاکرات سوییس را تبریک گفت و اظهار داشت: اوضاع یمن مورد توجه و نگرانی ما نیز هست و بدین جهت بحث مفصلی در همین زمینه در مجالس پاکستان در جریان است.

محمدجواد ظریف ظهر امروز هم در دیدار با «محمد اسحاق دار» وزیر دارایی و رییس پاکستانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور، همکاری‌های اقتصادی به ویژه در زمینه انرژی، برق و خط لوله گاز و افزایش حجم مبادلات تجاری و تسریع در اجرای پروژه‌های مشترک را با رییس پاکستانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فیمابین مورد تبادل نظر قرار داد.
نظرات بینندگان