arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۸۲۷۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۴

نامه فعالان آمريکايي به سنا براي ممانعت از تصويب لايحه جديد ضدايراني

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گروه‌های پیشرو آمریکایی روز پنج‌شنبه در اقدامی واحد تلاش کردند سناتورهای حزب دمکرات را به عدم حمایت از یک لایحه که به کنگره اجازه می‌دهد درباره توافق با ایران نظر دهد ترغیب کنند.

به گزارش انتخاب ؛ این اقدام بازتاب تاکید کاخ سفید بر این مساله است که تلاش کنگره موجب ازبین‌رفتن مذاکرات حساس با ایران می‌شود.

این پنج گروه شامل کردو (CREDO)، دیلی کاس، دمکراسی برای آمریکا، اقدام سیاسی، و اقدام آمریکا در نامه‌ای به هری رید رئیس گروه اقلیت در سنا و چند سناتور دمکرات دیگر هشدار دادند در صورت حمایت از این لایحه که به مذاکرات آسیب خواهد زد آنها را مسئول خواهند دانست.

حامیان این لایحه می‌گویند در حال دستیابی به حمایت اکثریتی بیش از 67 سناتور هستند که موجب می‌شود لایحه تصویب‌شده از گزند وتوی اوباما مصون بماند.

پیش‌نویس این لایحه را باب کورکر سناتور جمهوری‌خواه و باب منندز سناتور دمکرات تدوین کرده‌اند.

به موجب این لایحه کنگره فرصت پیدا خواهد کرد مفاد مربوط به کاهش تحریم را در هرگونه توافقی با ایران تایید یا رد کند.

کمیته روابط خارجی سنا قرار است روز 14 آوریل به این پیش‌نویس رای دهد.

سناتورهای حزب دمکرات خواستار اصلاحاتی در این لایحه شده‌اند که در صورت تصویب بخش‌هایی از آن که از نظر آنها دردسرسازتر است حذف خواهد شد.

گروه‌های لیبرال در نامه خود همچنین خاطرنشان کردند نماینده میلیون‌ها فعال در سراسر آمریکا هستند و ده‌ها میلیون دلار برای تشویق رای‌دهندگان به انتخاب نمایندگان دمکرات جمع کرده‌اند.

آنها در این نامه نوشتند: از شما می‌خواهیم از فرایند دیپلماسی حمایت کنید و اطمینان بدهید نمایندگان دمکرات رای لازم را برای عبور از وتوی ریاست جمهوری علیه این مصوبه که دیپلماسی را از بین می‌برد و جنگ دیگری در خاورمیانه به راه می‌اندازد به آنها ارایه نخواهند کرد.

گروه کردو در اقدامی جداگانه طوماری با اشاره مستقیم به چارلز شومر، فرد شماره دمکرات‌ها در سنا که حامی این لایحه شده است نوشت و گفت: به شومر بگویید نمایندگان دمکرات سنا را به سمت جنگ با ایران هدایت نکن.

تا روز پنج‌شنبه، بیش از 44 هزار نفر این طومار را امضا کرده بودند.
نظرات بینندگان