arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۴

گاز ايران ارديبهشت‌ماه به بغداد مي‌رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مدير عامل شرکت ملي صادرات گاز ايران از آمادگي ايران براي صادرات گاز به بغداد خبر داد و گفت: تا پايان ارديبهشت‌ماه گاز ايران به عراق مي‌رود.

به گزارش روابط عمومي وزارت نفت، عليرضا کاملي با اشاره به تعامل مطلوب شرکت ملي گاز ايران و شرکت ملي صادرات گاز ايران درباره بحث صادرات گاز گفت: تلاش ايران و عراق اين است تا صادرات گاز به کشور عراق هر چه زودتر اجرايي شود.

وي با يادآوري اينکه صادرات گاز به عراق شامل بغداد و بصره مي‌شود، افزود: صادرات گاز به بغداد با حجم روزانه چهار ميليون مترمکعب آغاز مي‌شود و تا ٣٥ ميليون مترمکعب در روز قابل افزايش است.

کاملي درباره قرارداد گازي به بصره نيز گفت: اسفند ماه سال گذشته هيئتي از ايران به بغداد سفر کرد و مذاکرات خوبي در اين زمينه انجام شد و قرار شد قرارداد صادرات گاز به اين کشور بزودي نهايي شود.

مدير عامل شرکت ملي صادرات گاز ايران درباره مقدار اوليه صادرات گاز ايران به بصره، اظهار کرد: صادرات گاز به بصره يک سال پس از امضاي قرارداد (سال ١٣٩٥) با حجم روزانه پنج ميليون مترمکعب آغاز مي‌شود و سرانجام به ٣٠ ميليون متر مکعب در روز مي‌رسد.

وي با اشاره به افزايش توليد گاز در کشور، گفت: ايران آمادگي تامين روزانه بيش از ٣٠ ميليون متر مکعب گاز را به بصره دارد.

کاملي همچنين درباره مدت زمان قرارداد صادرات گاز به بصره و اينکه انشعاب آن از چه خط لوله‌اي گرفته مي‌شود،افزود: مدت قرارداد ٦ ساله و قرار است انشعاب آن از خط لوله ششم سراسري گرفته شود.
نظرات بینندگان