arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۸۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۷ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۴

ایران زیردریایی جدید بومی به آب می اندازد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که بزودی زیردریایی جدید این نیرو به آب انداخته خواهد شد.

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: مردم در سال 94 خبرهای خوشی از این نیرو خواهند شنید.

وی توضیح بیشتری در این ارتباط نداد.

**ناوشکن جدید ایران در راه است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از این مصاحبه اعلام کرد : بر روی یک ناوشکن جدید در نیروی دریایی مشغول فعالیت هستیم و امیدواریم این ناوشکن امسال به ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران اضافه شود.

دریادار سیاری ادامه داد: این ناوشکن همچون ناوشکن های پیشین ایران مجموعه ای از سلاح ها و تجهیزات مختلف است که همزمان با آن رونمایی خواهند شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیستم فروردین ماه نیز اعلام کرد که موج سوم ناوشکن های ایرانی با نام «سهند» در راه است.

این نیرو اسفند ماه سال 93 موج دوم ناوشکن های ایران تحت عنوان دماوند را که توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده بود در دریای خزر به آب انداخت.

ناوشکن جماران موج نخست از ناوشکن های ایرانی است که بهمن ماه سال 88 به ناوگان جمهوری اسلامی ایران در جنوب کشور افزوده شد.

ناوشکن جماران با طول 94 متر، ظرفیت 1420 تُن و سرعت 30 گره دریایی (56 کیلومتر بر ساعت) به موشک های ضدکشتی و سطح به هوا، اژدرانداز، توپ پدافندی، ابزار ناوبری الکترونیکی نوین و امکانات جنگ الکترونیک مجهز است و توانایی حمل 140 ملوان و حمل بالگرد و سوخت گیری آن ها را نیز دارد.
نظرات بینندگان