arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۲ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴
روزنامه لبناني:

درخواست کمک آل سعود از "النصره" براي اعزام نيرو به يمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 روزنامه لبناني البناء نوشت که آل سعود از گروه تروريستي تکفيري موسوم به جبهه النصره درخواست کرده است 2500 عنصر مسلح خود را از سوريه به يمن اعزام کند تا در عمليات توفاق قاطعيت و تجاوزعليه ملت مظلوم يمن مشارکت کنند.

البناء در شماره روز سه شنبه خود افزود:اين درخواست سعودي ها از جبهه النصره درحالي صورت گرفته که اين گروه تروريستي تکفيري قبلا در منطقه القلمون سوريه حضوري پر رنگ داشته و اکنون به دليل قرار گرفتن در محاصره نظامي با مشکلات زيادي دست به گريبان است.

آل سعود و به اصطلاح ائتلاف شکننده تحت سرکردگي آن در حدود سه هفته حمله دريايي و هوايي با استفاده از انواع موشک ها و بمب ها به مناطق مسکوني، مدارس و بيمارستان هاي يمن هيچ يک از اهداف خود را محقق نکرده و اين تجاوز وحشيانه تنها به کشته و زخمي شدن صدها انسان بي گناه يمني به ويژه زنان و کودکان و آوارگي هزاران يمني و تخريب زيرساخت هاي اين کشور منجر شده است.

بازگرداندن عبدربه منصور هادي رييس جمهوري فراري و مستعفي يمن و حمايت از گروه هاي تروريستي تکفيري از جمله القاعده مهمترين اهداف آل سعود براي تجاوز نظامي به يمن اعلام شده است.

اين روزنامه لبناني به نقل از منابعي موثق خاطرنشان کرد: گروه تروريستي تکفيري جبهه النصره و ديگر گروه هاي تروريستي تکفيري به اين نتيجه رسيده اند که اگر کمک موثري دريافت نکنند به ويژه با اعزام 2500 عنصر مسلح به يمن قادر به ادامه جنگ در منطقه القلمون نخواهند بود.

البناء تصريح کرد: حزب الله لبنان با همانگي صورت گرفته با ارتش اين کشور براي شروع نبرد عليه تروريست هاي تکفيري درمنطقه القلمون نزديک مرزهاي سوريه و لبنان آماده مي شود.

اين روزنامه لبناني نوشت که همزمان با عمليات نيروهاي رزمنده حزب الله ،جنگنده هاي سوري نيز مواضع تروريست هاي تکفيري را در بلندي هاي شهرک عرسال لبنان و بلندي هاي شهرک سوري فليطه بمباران مي کنند.

البناء به نقل از منابع امنيتي افزود: آماده سازي براي نبرد القلمون همزمان با آماده شدن نيروها براي آزادسازي ادلب از اشغال گروه هاي تروريستي تکفيري تحت فرماندهي اتاق عمليات درغازي عنتاب ترکيه صورت مي گيرد.

اين روزنامه لبناني با اشاره به موفقيت هاي ارتش سوريه در وارد کردن ضربه هاي سخت و سنگين به تروريست هاي تکفيري در الزبداني و پيش روي در اين منطقه ، خاطرنشان کرد، نشانه ها حاکي هستند که عمليات در رشته کوه هاي شرقي لبنان بين ارتش هاي لبنان و سوريه و حزب الله براي رويارويي با تروريست هاي تکفيري تقسيم شده است.

البناء به نقل از منابع نظامي تاکيد کرد که گروه تروريستي تکفيري داعش مجبور شده است تا عناصرش را از منطقه القلمون خارج و آنها را به مناطقي در شمال و شرق سوريه اعزام کند.

اين روزنامه لبناني نوشت: علت عقب نشيني داعش از منطقه القلمون، برنامه هوشمند ارتش سوريه و حزب الله و تعامل خوب ارتش لبنان با اين برنامه است که موجب قطع کمک هاي گسترده به اين گروه تروريستي تکفيري شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان