arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۸ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۴

نوبرانه های 50هزار تومنی در تجریش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گشت مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران با حضور در میدان تجریش، گزارش های تخلف در مورد قیمت میوه های نوبرانه از قبیل گوجه سبز و چغاله بادام را بررسی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، قیمت دو محصول چغاله بادام و گوجه سبز در روزهای اخیر کاهش داشته است اما در بازار تجریش این دو میوه هر کیلو 50 هزار تومان عرضه می شد و فروشندگان ادعا می کردند که این محصولات را خودشان ، حدود 30 هزار تومان خریداری کرده اند.

بر اساس این گزارش ، برخی از این فروشندگان نیز به سبب درج نکردن قیمت و نداشتن فاکتور مورد تایید، توسط رییس شعبه سیار تعزیرات حکومتی تهران جریمه شدند.

بر پایه این گزارش ، وحید آقا بیک ، رییس شعبه 98 تعزیرات مستقر در شمیرانات گفت: فاکتوری مورد تایید است که هم مهر داشته و هم به تایید بازرسی میدان مرکزی میوه و تره بار رسیده باشد.

آقابیک افزود: اعمال قانون برای فروشندگان متخلف در سابقه آن ها منظور می شود و اگر بار دوم مرتکب گران فروشی و یا درج نکردن قیمت شوند، چهار برابر و بار سوم ، 6 برابر جریمه می شوند.

بر اساس این گزارش، یکی از فروشندگان میوه و تره بار میدان تجریش هم به علت گران فروشی حدود 500 تومانی خیار، 180 هزار تومان جریمه شد. همچنین قیمت نارنگی هم در بسیاری از فروشگاه های این محدوده درج نشده بود که فروشندگان، اعمال قانون شدند.

این گزارش افزود: کارشناس بهداشت محیط شمیرانات در بازرسی از محل فروش لواشک، آموزش های لازم را به فروشنده ارایه داد و اینکه لواشک های عرضه شده علاوه بر داشتن پوشش باید دارای کد پروانه ساخت و نشانی کارخانه باشند زیرا فروش لواشک های فله ای بدون کد بهداشت غیرقانونی است.

همچنین یکی از فروشندگان اقدام به توزیع روغن زیتون فاقد نشان بهداشتی می کرد که این محصولات نیز جمع آوری شدند.
نظرات بینندگان