arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۹ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۴

فابيوس: توافق هسته‌اي با ايران بايد قوي و قابل راستي آزمايي باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزير امور خارجه فرانسه در اظهاراتي اعلام کرد اين کشور خواستار دستيابي به توافق هسته‌اي با ايران است اما اين توافقنامه بايد قوي و قابل راستي آزمايي باشد.

پايگاه اينترنتي روزنامه فايننشال تايمز در گزارشي نوشت: «لوران فابيوس» در مصاحبه با اين روزنامه درباره تصميم روسيه به تامين تسليحات ضد موشکي به ايران هشدار داد و گفت تامين اين تسليحات براي ايران باعث تقويت مخالفت با توافق هسته‌اي با ايران خواهد شد و به تنش‌ها در منطقه دامن مي‌زند.

فابيوس مدعي شد: لغو ممنوعيت تحويل سيستم اس ــ ۳۰۰ به ايران باعث ارسال پيامي نادرست مي‌شود، آن هم در زماني که غرب تلاش مي‌کند توافقنامه با ايران را -- که چارچوب آن در لوزان سوئيس بدست آمده بود-- نهايي کند.

وي افزود: هدف از توافقنامه با ايران، جلوگيري از اشاعه هسته‌اي در منطقه است اما به طور گسترده‌تر هدف از اين توافق فرونشاندن تنش‌ها است.

وي ادامه داد: ما بايد از برداشت اين موضوع که اين دوره منجر به مسلح شدن دوباره مي‌شود اجتناب کنيم. چون اين برداشت باعث ايجاد فضايي نامطلوب خواهد شد و مخالفان توافقنامه را جسور خواهد کرد.

وزير امور خارجهٔ فرانسه درعين حال هشدار داد که بايد مراقب بود چون درباره مسائل مذاکره شده اما هنوز توافق بدست نيامده است.

وي گفت: اين نکات مهم هستند. فرانسه خواستار توافقنامه است اما اين توافقنامه بايد قوي و قابل راستي آزمايي باشد.

لوران فابيوس گفت: دريک مقطع يک پيش نويس به ما ارائه شد که براي من رضايت بخش نبود.
نظرات بینندگان