arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۱ - ۲۸ بهمن ۱۳۸۹

تشدید درگیری ها در بحرین

نیروهای امنیتی بحرین برای متفرق كردن هزاران نفر از معترضانی كه در میدان مروارید منامه تجمع كرده اند، وارد این میدان شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیروهای امنیتی بحرین برای متفرق كردن هزاران نفر از معترضانی كه در میدان مروارید منامه تجمع كرده اند، وارد این میدان شده اند.

گزارش ها بیانگر حمله صدها پلیس ضدشورش با گلوله پلاستیكی، باتوم و گاز اشك آور به تجمع كنندگان در ساعت های اولیه بامداد پنجشنبه است.

مخالفان می گویند حداقل دو نفر در این حمله جان خود را از دست دادند.

معترضان خواهان اصلاحات گسترده سیاسی هستند و سه روز است كه در میدان مروارید تحصن كرده اند.

ابراهیم شریف، رهبر حزب وعد به بی بی سی گفته است كه پلیس بدون هشدار قبلی به تجمع كنندگان حمله كرد.

او گفت: "صدها زن و كودك اینجا چادر زده اند. مردم در چادرها خوابیده اند. محل با مه غلیظی از گاز اشك آور پوشیده شده است. مردم ممكن است در این محل گیر بیفتند و گاز اشك آور استشمام كنند."

درگیری پلیس با مخالفان در روزهای گذشته نیز دو كشته بر جای گذاشت كه با عذرخواهی شاه بحرین همراه بود. اما با این حال برخوردها ادامه یافت!

بحرین یكی از متحدان اصلی آمریكا در منطقه خلیج فارس و محل استقرار ناوگان پنجم دریایی این كشور است.

آمریكا خشونت های بحرین را محكوم كرده و خواهان خویشتنداری نیروهای امنیتی و مخالفان شده است.

در این حال، یكی از كشته شدگان حوادث اخیر بحرین روز چهارشنبه تشییع شد و بیشتر از هزار نفر در این مراسم شركت كردند. این فرد روز سه شنبه كشته شده بود.

شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه، شاه بحرین درباره كشته شدن شهروندان این كشور در ناآرامی ها ابراز تاسف كرده است و وعده داده اصلاحاتی كه در سال 2002 حكومت این كشور را به یك نظام سلطنتی مشروطه تبدیل كرد، ادامه دهد!

ناآرامی های بحرین كه اكثریت شیعه در آن تحت حكومت اقلیت سنی مذهب است، بخشی از موج اعتراض های ضدحكومتی است كه در هفته های اخیر خاورمیانه را در بر گرفته است.

معترضان بحرینی خواستار آزادی زندانیان سیاسی، بهبود وضع اقتصادی شهروندان، تشكیل یك مجلس حقیقی و تدوین قانون اساسی جدید به وسیله مردم هستند.

از دیگر خواسته های معترضان، بركناری شیخ خلیفه بن سلمان آل خلیفه از نخست وزیری بحرین هستند. شیخ خلیفه این سمت را در چهل سال گذشته برعهده داشته است.

برچسب ها: بحرین ، درگیری
نظرات بینندگان