arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۷ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

نخستین سالگرد ارتحال آیت الله ملکوتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


مراسم بزرگداشت اولین سالگرد ارتحال یکی از مراجع تقلید شیعیان آيت‌الله ميرزا مسلم ملكـوتی پنج شنبه مورخ سوم اردیبهشت ماه امسال بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور مراجع تقلید، علما، فضلا، روحانیون، طلاب، شخصیت‌های سیاسی، دینی و عموم مومنین در مسجد اعظـم قم برگزار می‌گردد.

به‌ همین مناسبت طی اطلاعیه‌ای از محضر مراجع معظم تقلید، علمای اعلام، فضلا و روحانیون و عموم مؤمنین به منظور شرکت در مراسم بزرگداشت آن فقيه عالیقدر، جهت تعظيم شعائر ديني و تجلیل از مقام علم، فقاهت و مرجعیت و تسلي خاطر شاگردان، ارادتمندان و بازماندگان معظم له دعوت به عمل آمده است.

آيت‌الله حاج شیخ مسلم ملکوتی که از شخصیت‌های برجسته و علمای مبرز حوزه‌های علميه محسوب می‌گشت، عمر پر برکت خود را در راه نشر و تعلیم معارف اهل بیت (ع) گذرانده و مفتخر به سوابق طولانی مجاهدات و خدمات موثر به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود.

این مرجع تقلید را می‌توان يکي از پيشگامان نظریه‌پردازی در زمینه حکومت دينی دانست. ایشان نخستین کسی بود که بیانیه خلع شاه از حکومت را امضاء کرد.

آیت الله ملکوتی بامداد چهارم اردیبهشت ماه سال 1393 دعوت حق را لبیک گفتند.

لازم به ذکر است مجلس بزرگداشت ویژه بانوان همان روز ساعت 17 تا 19 در بیت معظم له واقع در قم، فلکه جانبازان (صفائيه)، فاطمی 2 (پشت دفتر مقام معظم رهبری)، کوچه هدایت 1 منعقد خواهد شد.
نظرات بینندگان