arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۷ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

پرسپوليس و حضور پانزدهم در سال 2015

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 پرسپوليس در بازي با لخويا در دوحه سرنوشت خود را روشن مي‌کند.

سرگذشت پرسپوليس در همه ادوار حضورش در جام‌هاي باشگاهي آسيا چنين بوده است.

1. 1969: پرسپوليس نماينده ايران در جام باشگاه‌ها بود که در گروه خود سوم شد و به نيمه‌نهايي صعود نکرد (ميزبان، هنگ‌کنگ بود)

2. 1972: پرسپوليس، نماينده ايران بود که قليچ خاني را هم به‌عنوان يار کمکي جذب کرد اما به علت تحريم اعراب، بازي‌ها که قرار بود در تهران انجام شود برگزار نشد.

3. 1988: پرسپوليس نماينده ايران در مرحله گروهي جام باشگاه‌هاي آسيا به نماينده بنگلادش که هدايتش برعهده ناصر حجازي باخت و در جمع 8 تيم برتر بازي‌ها قرار نگرفت.

4. 1990: پرسپوليس باقدرت به فينال رسيد و در فينال اولين دوره جام در جام آسيا، المحرق بحرين را برد و قهرمان شد.

5. 1992: پرسپوليس باز هم باقدرت به فينال جام در جام رسيد اما در فينال به نيسان ژاپن (يوکوهاما، مارينوس) باخت و از قهرماني بازماند.

6. 1993: پرسپوليس در دور دوم جام در جام آسيا به العربي قطر باخت و حذف شد.

7. 1996: سرخپوشان به جمع 4 تيم برتر جام باشگاه‌هاي آسيا رسيدند و بعد از باخت به پوهانگ کره، الزورا بغداد را برده و سوم شدند.

8. 1997: پرسپوليس در مسابقات اين سال به نيمه‌نهايي جام باشگاه‌هاي آسيا رسيد و بعد از باخت به داليان چين و الهلال عربستان چهارم شد.

9. 1999: سرخپوشان به نيمه‌نهايي جام باشگاه‌ها رسيده و به دنبال باخت به جوبيلوايواتا در نيمه‌نهايي، تيم سامسونگ کره را برد و سوم شد.

10. 2000: پرسپوليس باز هم به نيمه‌نهايي جام باشگاه‌ها رسيد و بعد از باخت به سوون سامسونگ کره جنوبي در بازي رده‌بندي «ايرتيش قزاقستان» را برد و به مقام سوم بازي‌ها رسيد.

11. 2013: پرسپوليس در اولين دوره ليگ قهرمانان برابر تيم پاختاکور ازبکستان باخت و در گروه دوم شد و به علت صعود تنها يک تيم به مرحله حذفي از دور رقابت‌ها، حذف شد.

12. 2008: سرخپوشان در گروه سه تيمي خود اول شد اما در مرحله حذفي در تهران برابر بنيادکار ازبکستان باخت و به مرحله دوم صعود نکرد.

13. 2011: پرسپوليس در مرحله گروهي بدترين امتيازات ممکن را گرفته و با يک برد، يک مساوي و 4 باخت تيم آخر گروه شده و حذف شد.

14. 2012: پرسپوليس تيم دوم گروه شد و در مرحله دوم برابر الاتحاد عربستان با نتيجه 3 ـ صفر مغلوب و از دور بازي‌ها حذف شد.

15. 2015: سرخپوشان در آستانه سرگروهي هستند. آنها در صورت سرگروهي با تيم دوم گروه فولاد (گروه C) بازي خواهند کرد.

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان