arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴

شمخاني: عصر نظامي گري براي سرکوب اراده ملت ها سپري شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 دبير شوراي عالي امنيت ملي با تاکيد بر بي نتيجه بودن اقدامات نظامي و يکجانبه که منجر به تصاعد بحران در منطقه مي شود، گفت:تجربه يمن درس بزرگي است تا کشورهاي منطقه و جهان بداند عصر نظامي گري براي سرکوب اراده ملت ها سپري شده و اقدامات يکجانبه و قهري تيجه اي در بر نخواهد داشت.

به گزارش دبير خانه شوري عالي امنيت ملي، علي شمخاني اين مطلب را در ديدار فيصل مقداد قائم مقام وزير خارجه سوريه بيان کرد.

وي گفت و گوهاي فراگير يمني – يمني و سوري- سوري را تنها راه پايان دادن به بحران هاي سياسي و امنيتي شکل گرفته در نتيجه استفاده ابزاري از تروريسم و يا حملات نظامي کشورهاي خارجي دانست و افزود: تمکين به آراء و خواست مردم رمز استقرار امنيت پايدار است.

دبير شوراي عالي امنيت ملي اقدامات مشکوک در آموزش گروه هاي تروريستي جديد براي ورود به سوريه را برخلاف قوانين بين المللي دانست و خاطر نشان ساخت، عناصر تروريست خارجي همچون گذشته به کشورهاي مبدا خود بازخواهند گشت که نتيجه آن گريبانگير آنها خواهد شد.

وي گفت: همکاري هاي اقتصادي و ارسال کمک هاي انسان دوستانه به سوريه همسو با نگراني هاي سازمان ملل از بحران انساني شکل گرفته در اين کشور است و ديگر کشورها نيز الگوي پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران در مهار خشونت با رفع عوامل زمينه اي شکل گيري گروه هاي افراطي را بايد سرمشق قرار دهند.

فيصل مقداد قائم مقام وزيرامورخارجه سوريه نيز ضمن ارايه گزارش از آخرين تحولات ميداني و گفتگوهاي صورت گرفته به منظور دستيابي به راه حل هاي سياسي از حمايت هاي دولت و مردم ايران از اين کشور قدرداني کرد.

وي همچنين با تاکيد بر ضرورت انسداد مسيرهاي پشتيباني مالي، اطلاعاتي و تسليحاتي از تروريست ها اظهار داشت: بايد در اقدامي هماهنگ مرزهاي کشورهاي همسايه سوريه که رويکرد خصمانه آنها نسبت به مردم کشور مشخص مي باشد براي جلوگيري از ورود تسليحات و ترانزيت تروريست ها به سوريه کنترل شود.

فيصل مقداد خواستار کنترل مرزهاي کشورهاي همسايه سوريه به منظور اجتناب از ورود تسليحات و تروريست هاي خارجي که دشمن اصلي ملت سوريه هستند شد.
نظرات بینندگان