arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۶ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴

هلاکت فرمانده انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در عملیات روز گذشته سربازان گمنام امام (عج) هشام عزیزی معروف به ابوحفص البلوشی فرمانده سیاسی نظامی گروهک تروریستی انصارالفرقان و دو نفر از همراهانش به هلاکت رسیدند.

معاون امنیت داخلی وزارت اطلاعات ظهر امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در ادامه اقدامات موفقیت‌آمیز سربازان گمنام امام زمان (عج) در سال گذشته و اوایل سال جاری علیه گروهک‌های تروریستی، روز گذشته یک عملیات موفقیت آمیز در جنوب شرق کشور در منطقه سیستان و بلوچستان انجام شد.

وی ادامه داد: در این عملیات هشام عزیزی معروف به ابوحفص البلوشی فرمانده سیاسی نظامی گروه تروریستی انصار الفرقان به همراه دو نفر از همراهانش به هلاکت رسیدند.

معاون امنیت داخلی وزارت اطلاعات تصریح کرد: گروه انصار الفرقان با حمایت مالی و تسلیحاتی و هدایت ترویست‌های غربی عربی منطقه اواسط سال گذشته برای ایجاد ناامنی، ترور و انفجار در جنوب شرق تشکیل شد.

وی افزود: با تسلط اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) و رصد اطلاعاتی فعالیت این گروه در خارج و داخل کشور، موفق شدند اواخر اسفند سال 93 یکی از عناصر این گروهک را به هلاکت برسانند.

این مقام وزارت اطلاعات تصریح کرد: تعدادی از عناصر این گروهک به خارج از کشور و استان‌های جنوبی متواری شدند که با پیگیری‌های اطلاعاتی، تعدادی از این‌ها دستگیر و ادامه فعالیت‌های اطلاعاتی شروع شد که این امر منجر به هلاکت رسیدن هشام عزیزی شد.

وی اضافه کرد: از این گروهک تروریستی تعدادی اسلحه، نارنجک، مواد منفجره و بمب کشف شد.

معاون امنیت داخلی وزارت اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران و وزارت اطلاعات در منطقه استقرار امنیت پایدار است و هیچ جریان ضد امنیتی را برنمی‌تابد؛ ضمن این که هشدار می‌دهد که امنیت منطقه با همکاری تمامی کشورهای منطقه قابل تامین است، لذا آمادگی خود را برای همکاری با کشورهای منطقه اعلام می‌کند.

وی افزود: با توجه به دخالت مستقیم سرویس‌های اطلاعاتی برخی کشورها در هدایت مالی و تسلیحاتی این گروهک تروریستی، جمهوری اسلامی حق خود را برای پیگیری در مجامع بین‌المللی محفوظ می‌داند.

وی گفت: تامین امنیت پایدار در کشور جمهوری اسلامی ایران محصول همکاری همه دستگاه‌های نظامی، انتظامی، مرزبانی، امنیتی و همراهی علما و بزرگان منطقه و همکاری مردم بزرگ ایران بالاخص مردم سیستان و بلوچستان می‌باشد که در ضربه زدن به گروهک‌های تروریستی قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: ترور، حمله به پایگاه‌ها و ترور طرفداران نظام جمهوری اسلامی و مراکز اقتصادی بیشترین هدف گروهک تروریستی انصارالفرقان بوده است.

معاون امنیت داخلی وزارت اطلاعات در ادامه و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که «در اخبار آمده است که فردی از گروه تروریستی جیش العدل در عملیاتی کشته شده است، آیا تایید می‌کنید یا خیر؟» این خبر را تایید کرد و گفت: سعید ترکمان زهی معروف به ملا معاذ سخنگوی گروه تروریستی جیش العدل در تاریخ 18 فروردین سال جاری در ساعت 9 تا 10 شب در حوالی منزلش در کراچی پاکستان به هلاکت رسیده است.

وی در این خصوص افزود: سعید ترکمان زهی صبح همان روز (18 فروردین 94) به عنوان سخنگوی جیش العدل خبر به شهادت رسیدن 8 نفر از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران را توسط این گروه که در تاریخ 17 فروردین 94 انجام شده بود را اعلام کرد و مسوولیت آن را برعهده گرفت و شب همان روز در کراچی پاکستان به هلاکت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: سعید ترکمان زهی در چندین عملیات علیه مرزبانان جمهوری اسلامی در منطقه شرکت داشته است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان