arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴

پرده برداری وزیر بهداشت از علت مرگ نیمی از ایرانیان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر بهداشت با بیان اینکه 50 درصد مردم کشور به دلیل سکته مغزی و قلبی از بین می‌روند، نقش آموزش و پرورش را در رفتارسازی بسیار اساسی دانست .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سیدحسن هاشمی در برنامه نواخته شدن زنگ سلامت با بیان اینکه وزن مردم کشور ما روز به روز افزایش یافته و چاق‌تر می‌شوند، گفت: متاسفانه نزدیک به 50 درصد مردم کشور دچار چاقی و اضافه وزن هستند، در صورتی که می‌توان با توجه به نوع غذای مصرفی و میزان کالری از این اضافه وزن پیشگیری کرد.

او با اشاره به افزایش بیماری‌های قلبی، دیابت و سایر بیماری‌های غیرواگیر در کشور گفت: این بیماری‌ها نهایتا سکته و معلولیت را در پی دارند. در عین حال استفاده از نمک نیز منجر به افزایش حجم خون، پارگی رگ و سکته مغزی شده و فرد را فلج می‌کند. در زمینه چربی نیز افزایش مصرف این ماده منجر به سکته قلبی می‌شود، در حال حاضر 50 درصد مردم ایران به دلیل سکته مغزی و قلبی از بین می‌روند.

وزیر بهداشت علت این موضوع را عدم کنترل فشار خون، مصرف زیاد نمک، قند و چربی دانست و گفت امسال شعار جهانی سازمان بهداشت، ایمنی غذا از مزرعه تا سفره است، چراکه بخش عمده‌ای از سلامت جسمی ما را آشامیدن و خوردن تضمین می‌کند. اگر در آنچه می‌خوریم و می‌آشامیم دقت کنیم کشور آبادتر و بیمارستان‌های کمتری خواهیم داشت و در نتیجه هزینه‌ای که باید برای سلامت مردم خرج کرد، کاهش خواهد یافت.

هاشمی با تاکید بر نقش آموزش و پرورش در تغییر رفتار و رفتارسازی گفت: آموزش و پرورش جهت رفتارسازی برای نسل امروز و دیروز نقش بسیار مناسبی دارد. آموزش و پرورش گنجینه‌ای است که می‌تواند در هر زمینه‌ای تغییر رفتار ایجاد کند. اگر 12 میلیون دانش‌آموز داریم، این دانش‌آموزان به همراه والدین خود می‌توانند تغییرات وسیعی در رفتارها ایجاد کنند.

وزیر بهداشت دانش‌آموزان را سفیران سلامت عنوان کرد و گفت: امسال بخش عمده‌ای از جهت‌گیری ما متوجه بهداشت و ارتقای آن در کشور است و امیدواریم بهترین بهره را از آن ببریم.
نظرات بینندگان