arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۲۹ بهمن ۱۳۸۹

اعلام جزئيات واريز بنزين نوروزي

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور از تخصيص بنزين نوروزي پيش آغاز سفرهاي نوروزي خبر داد و گفت: اين بنزين پيش از اواخر اسفند ماه در كارت سوخت شهروندان شارژ مي‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور از تخصيص بنزين نوروزي پيش آغاز سفرهاي نوروزي خبر داد و گفت: اين بنزين پيش از اواخر اسفند ماه در كارت سوخت شهروندان شارژ مي‌شود.

محمد رويانيان روز جمعه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اين كه سهميه بنزين 100 توماني در سال آينده نيز در كارت‌هاي سوخت باقي‌مانده و نمي‌سوزد، گفت: در عين حال رانندگان مي‌توانند به طور همزمان از دو نرخ سوخت به طور همزمان استفاده كنند.

وي با اشاره به اين كه رانندگاني كه تاكنون از سهميه 400 توماني خود استفاده نكرده‌اند اين سهميه نيز همچنان در كارت‌هاي سوخت آن‌ها ذخيره خواهد شد، افزود: سهميه نوروزي به زودي تصويب شده و با توجه به دستور رييس جمهوري براي تسريع در سفرهاي نوروزي، پيش از آغاز اين سفرها در كارت سوخت رانندگان واريز مي‌شود تا براي سفرهاي نوروزي مشكلي نداشته باشند.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور تاكيد كرد: اين سهميه به غير از سهميه اسفند و فروردين است كه در كارت‌هاي سوخت براي انجام سفرهاي نوروزي واريز خواهد شد.

وي گفت: در سال آينده نيز همچنان سهميه بنزين 100 ، 400 و 700 توماني عرضه خواهد شد.

وي از كاهش 20 درصدي مصرف سوخت به خصوص در بخش گازوئيل با اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها خبر داد و به ايسنا گفت: قيمت منطقه‌اي گازوئيل و نفت افزايش يافته و اميدواريم با سامانه‌هاي هوشمند و تدابير انديشيده شده جلوي قاچاق گازوئيل در كشور گرفته شود.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور با اشاره به اين كه پيش از هدفمندي يارانه‌ها ميزان مصرف بنزين در كشور 63 ميليون ليتر در روز بود، افزود: هم‌اكنون اين رقم به حدود 51 ميليون ليتر كاهش يافته است.

وي شبكه كارآمد مترو و اتوبوس را يكي از ضروريات توسعه حمل و نقل به خصوص در تهران عنوان كرد و گفت: اين امر يكي از دغدغه‌هاي اصلي مسوولان است.
نظرات بینندگان