arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۷۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۲۹ بهمن ۱۳۸۹

مصباح یزدی: رهبری مقام معظم رهبری به اندازه میلیاردها دلار برای ما ارزش دارد

آيت الله مصباح يزدي گفت: 76سال از خدا عمر گرفتم و بینی و بین الله جانشینی شایسته‌تر از آیت الله خامنه ای برای امام خمینی(ره) در کل عالم ندیدم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آيت الله مصباح يزدي گفت: 76سال از خدا عمر گرفتم و بینی و بین الله جانشینی شایسته‌تر از آیت الله خامنه ای برای امام خمینی(ره) در کل عالم ندیدم.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به مقل از مرکز خبر حوزه، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ، عصر پنج شنبه در دیدار جمعی از طلاب شهر یزد که در محل اين مؤسسه صورت گرفت، افزود : به برکت خون های شهدا که نیت های پاکی داشتند، خداوند نعمتی چون انقلاب اسلامی را به این کشور داد که نظیرش در تاریخ بشریت نیست؛ از این رو باید شکر گزار این نعمت باشیم.

وي افزود: راه شکرگزاری این نعمت، نهایت استفاده از آن و کسب معارف اهل بیت(ع) است که در حال حاضر امکان آن فراهم است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که باید توجه کنیم که خداوند چه نعمت هایی را به ما عنایت فرموده است تا با استفاده از آن ها به سعادت برسیم، گفتند: باید دید انگیزه ما برای کارهایی که انجام می دهیم چیست؛ اگر کاری برای جلب رضایت دل خود فرد بود، دیگر نمی توان آن را عبادت خدا دانست؛ چرا که آن کار عبادت دل است و اگر جلب رضایت دل برای هر فردی شدت پیدا کرد به قول قرآن به جایی خواهد رسید که دلش می شود خدای خودش که این آدم یقینا به سعادت نهایی نخواهد رسید.

مصباح يزدي تصريح كرد: اگر می بینید کسانی استعدادهای خوبی داشتند و در علوم دینی هم به مقاماتی رسیدند و در نهایت در جاهایی سقوط کردند، به دلیل این است که نیت و انگیزه آن ها خدایی نبوده است.

وي درادامه خاطرنشان كرد: این گونه افراد هم خود را سقوط می دهند و هم جامعه را؛ در گذشته نمونه این افراد بوده است و الان هم هست و در آینده نیز خواهند بود.

خطاب به طلاب جوان یزدی با بیان این که شما با توجه به موقعیتی که در آن قرار دارید، وظایفی بر عهده دارید، افزود: وظیفه اول درس خواندن است و این درس خواندن تنها شعار دادن و مدرک گرفتن نیست، بلکه فهمیدن درس است و برای آن باید تحقیق کرد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: از همان ابتدا تصمیم بگیرید هر چیزی که از اسلام می آموزید را عمل کرده و متوجه باشید در دام شیطان نیافتید.

آیت الله مصباح یزدی در بیان دیگر وظایف طلاب گفت: وظیفه اجتماعی نیز به دوش شماست و باید در اجتماع اثر گذار باشید؛ البته برای نیل به اثر گذاری در اجتماع، باید بینش سیاسی و اجتماعی بالا و یا به قول رهبری معظم انقلاب، بصیرت را داشته باشید.

وي گفت: بسیارند افرادی که از نظر علمی کمبودی ندارد، اما بینش سیاسی ندارند و در نهایت گمراه می شوند و گمراهی آن ها ضرری به انقلاب می زند که کمتر کسی می تواند این گونه کند.
مصباح يزدي با تأکید بر داشتن بصیرت، در توضیح این واژه خاطرنشان كرد: بصیرت این است که انسان حقیقت را ببیند و به کار گیرد و نه این که بخواهد با وجودی که حقیقت را فهمید، بر اشتباهاتش اصرار کند.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که طلاب برای موفقیت باید علاوه بر کسب علم و ایجاد تقوا در درون خود، درک اجتماعی صحیحی را به دست آورند، اظهار کرد: طلاب باید در مسائل اجتماعی از درک بالایی برخوردار باشند تا بتوانند موفق شوند و به همین منظور اگر طلبه ای احساس می کند خودش متخصص در امور اجتماعی نیست، باید الگویی را به کار گیرد تا با تبعیت از آن در مسائل اجتماعی دچار اشتباه نشود.

آیت الله مصباح یزدی گفت: برای مثال یکی از بهترین الگوها در مسائل اجتماعی و سیاسی که با انقلاب اسلامی ایران به مردم ایران معرفی شد، امام خمینی(ره) بود و بعد از ایشان هم رهبر معظم انقلاب، که باید از بسیاری از افراد پرسید که چرا نباید از این نعمت گران بها استفاده کرد؟

وي با بيان اينكه « 76سال از خدا عمر گرفتم و بینی و بین الله جانشین شایسته تر از آیت الله خامنه ای برای امام خمینی(ره) در کل عالم ندیدم» ، افزود :‌ خدا را شکر که چنین نعمتی داریم و راه شکر چنین نعمتی نیز این است که ایشان را الگوی رفتاری خود قرار دهیم.

وي با اشاره به تحولات ا خیر منطقه و بیان این نکته که این کشورها به دلیل نداشتن نعمت رهبری، هنوز سردر گم هستند، گفتند: امروز با توجه به این تحولات است که می فهمیم نعمت رهبری چیست.

آیت الله مصباح یزدی افزود: همان‌گونه که رهبری امام خمینی(ره) و تحقق انقلاب برای همه ایرانی ها به اندازه میلیاردها دلار می ارزد، امروز هم رهبری مقام معظم رهبری به اندازه میلیاردها دلار برای ما ارزش دارد.

وي در پایان با بیان این که باید در مقابل خدا سر تعظیم فرود آورده و سجده شکر کرد که نعمت عظیم مقام معظم رهبری را به ما داد، گفت: متأسفانه برخی از حسودان، جاهلان یا مغرضان در مقابل نعمت عظیم وجود مقام معظم رهبری بسیار ناشکری کرده، در حالی که باید بدانند که نتیجه ناشکری سلب نعمت است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۹
0
2
بابا هی نگید آیت الله.
البته آقای مصباح درست میگن چون امام ، ..... هم بار آقای مصباح نمی کردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
0
3
من هم 76سال از خدا عمر گرفتم و بینی و بین الله از شما خود شیرینتر ندیدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
0
0
میگم نمیشه ایشون رو صادر کرد؟
کلی پول تو خزانه میره ها
نظرات بینندگان