arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۷ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴

روحانی به فارس سفر می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استاندار فارس گفت: کاروان دولت تدبیر و امید صبح چهارشنبه وارد استان فارس می شود.

به گزارش مهر، حمد احمدی ظهر شنبه در نشست خبری حضور هیئت دولت در استان فارس تاکید کرد: شانزدهمین سفر هیئت دولت به استان فارس در تاریخ نهم و دهم اردیبهشت ماه خواهد بود.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور به همراه ۱۴ نفر از وزار و معاونین خود در شانزدهمین سفر خود به استان فارس وارد می شوند که معاونین و وزرا به ۲۸ شهرستان استان فارس خواهند رفت و رئیس جمهور نیز در برنامه های مرکز استان شرکت می کند.

استاندار فارس با بیان اینکه استقبال رسمی از هیئت دولت انجام می شود، گفت: صبح چهارشنبه رئیس جمهور به همراه هیئت دولت از فرودگاه با استقبال رسمی وارد شیراز می شود و سپس کاروان دولت تدبیر امید فرودگاه را به سمت حرم مطهر شاهچراغ(ع) برای دیدار با مردم ترک خواهد کرد.

احمدی ادامه داد: عصر روز اول رئیس جمهور در مراسم دیدار با نخبگان، دانشمندان،عشایر، کارگران، سیاسیون و... شرکت و سپس در دیدار با سرمایه گذاران داخلی و خارجی، صنعتگران و تولیدکنندگان شرکت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در روز دوم نیز شورای اداری استان و نشست خبری برگزار خواهد شد.

استاندار فارس با بیان اینکه از لحاظ رقمی تاکنون مصوبات استان فارس رتبه اول کشور را داشته است، گفت: طی مدت گذشته جلسات مختلفی در تهران داشته ایم و طرح های آماده خود را ارائه کردیم که خوشبختانه مورد استقبال نیز قرار گرفت و تا این لحظه رقمی بیش از یک هزار میلیارد تومان است.

احمدی تصریح کرد:انتقال آب از خلیج فارس، بین المللی کردن دانشگاه شیراز، بزرگراه شیراز به اصفهان، قطب الکترونیکی ماندن شیراز و ..... از جمله طرح هایی است که در این سفر ارائه می شود.

وی افزود: در این سفر کارخانه بزرگ تولید شمش آلومینیوم در منطقه ویژه لامرد با اعتبار ۱.۲ میلیارد دلار، نیروگاه برقی، دوپالایشگاه نیز کلنگزنی می شود.

استاندار فارس با بیان اینکه هدف دولت تدبیر امید اجرایی کردن پروژه های بدون پشتوانه نیست، گفت: در حال حاضر تنها ۳۸ تا ۳۹ درصد از مصوبات دولت نهم و دهم در استان فارس اجرایی شده به همین دلیل دولت قصد ندارد پروژه های را شروع کند که طی دو سال به اتمام نرسد.

احمدی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، در خصوص جلوگیری از خروج بخشی از صنایع الکترونیک از شیراز، گفت: این خبر صحت دارد و من در زمانیکه اطلاع پیدا کردم نامه اعتراضی خود را نیز به تهران فرستادم و امیدوارم در این سفر بتوانیم از خروج بخش اپتیک صنایع الکترونیک و انتقال آن به اصفهان جلوگیری کنیم.

وی افزود: مباحث فرهنگی از جمله تالار مهر، ورزشگاه میانرود، مترو شیراز نیز در دستور کار قرار دارد و قول هایی نیز گرفته شده است.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هیچکس اجازه مصاحبه در خصوص برنامه های سفر را ندارد، گفت: هیچ شخص در استان فارس در خصوص سفر هیئت دولت به استان فارس حق مصاحبه ندارد و طبق دستورالعمل دولت تنها استاندار است که می تواند در خصوص برنامه های رئیس جمهور در استان صحبت کند.

احمدی با اشاره به اینکه حفظ کرامت مردم اولویت اول سفر های هیئت دولت به استانها است، گفت: در این راستا سامانه ۱۱۱ راه اندازی شده تا مردم به دنبال هیئت دولت در خیابان نباشند که نامه خود را تحویل دهند.

وی تاکید کرد: استان فارس با راه اندازی مرکز ۱۱۱ و یک هزار و ۲۰۰ نیرو وسیع ترین مرکز کشور را تاکنون راه اندازی کرده تا مردم از سراسر استان فارس مشکلات خود را با این مرکز درمیان بگذارند.

استاندار فارس افزود: حضور مردم در استقبال از هیئت دولت نوعی تشکر است که ما این کار را برای هیچکس اجبار نمی کنیم اما یقین داریم که مردم استان فارس در کشور رتبه اول را کسب خواهند کرد.
نظرات بینندگان