arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۹۰۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

ابوترابی: جریان‌های سیاسی به فکر تسویه حساب‌های شخصی نباشند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پس از گزارش وزیر کشور از پول‌های کثیف خطاب به جریان‌های سیاسی،‌ گفت: جریان‌های ملی نباید قربانی مسائل سیاسی شوند. خدای ناخواسته با برداشت‌های نادرست و غلط از سخنان وزیر کشور نباید به فکر تسویه حساب‌های شخصی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد پس از گزارش وزیر کشور درباره پول‌های کثیف در سخنانی، تأکید کرد: از همه برادران و خواهران که به نظام، رهبری و انقلاب علاقمند هستند می‌خواهم بر اساس موازین شرعی و دینی حرکت کنند نه بر اساس موازین و قواعد سیاسی.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مسئولیت مبارزه با فساد و قاچاق را بر عهده دستگاه‌های قضایی و اجرایی دانست و افزود: وزیر کشور موظف است با استفاده از همه ظرفیت‌های اقدامات قاطع و جدی در مبارزه با فساد داشته باشد و مجلس به طور کامل برای مبارزه با پول‌های کثیف و فساد اقتصادی و قاچاق از ایشان حمایت می‌کند.

وی هشدار داد: اگر فساد در گمرکات است برخورد با این مسأله مستقیماً بر عهده دستگاه اجرایی است.

ابوترابی بدون نام بردن از رحمانی فضلی با تأکید بر این‌که مدیران ارشد کشور باید مراقب نحوه سخنان خود باشند تا سوء برداشتی اتفاق نیفتد، گفت: همان‌گونه که اشاره شد با توجه به برداشت‌ها و تحلیل‌هایی که از سخنان وزیر کشور در برخی رسانه‌ها شد، مجلس برای تبیین، توضیح و تحلیل شفاف نقش پول‌های کثیف در عرصه اقتصاد به ویژه در عرصه سیاست توضیح دهد. بنده به وزیر کشور و دولت عرض می‌کنم خدای متعال و قرآن کریم تأکید دارند باید سخنان مبتنی بر قول سدید باشد.

یعنی سخنانی که از زبان دولتمردان بیان می‌شود باید از استحکام و منطق محکمی برخوردار باشد تا امکان کمترین سوءبرداشت در طرف مقابل به وجود نیاید. مدیران ارشد کشور باید مراقب نحوه سخن گفتن خود باشند تا سوء برداشتی از سخنانشان نشود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان