arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۷ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

ارتش سوریه مواضع تروریست ها در جسرالشغور را درهم کوبید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جنگنده های ارتش سوریه روز یکشنبه به مواضع تروریست های در شهرک جسر الشغور و حومه آن در شمال غربی این کشور حمله کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس از بیروت، گروه تروریستی جبهه النصره و متحدانش دربازه زمانی یک ماهه 2 منطقه استان ادلب از جمله شهری به همین نام را که مرکز این استان است، اشغال کرده اند.

رسانه های رسمی سوریه اعلام کرده اند که نیروهای دولتی پس از درگیری شدید با تروریست ها به منظور پرهیز از وارد شدن تلفات به شهروندان غیرنظامی، مواضع خود را به خارج از این شهر انتقال داده اند.

کمیته های هماهنگی محلی مرکب از کنشگران و گروه دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس با تایید این حملات هوایی اعلام کردند که آماری از تلفات این حملات در درست ندارند.

به گفته کنشگران، در حملات شدید روز شنبه نیروی هوایی ارتش سوریه به مواضع تروریست ها در شهرک جسر الشغور و حومه آن، دستکم 27 تن کشته شدند.

رامی عبدالرحمان مدیر این گروه حقوق بشری گفت: اکنون جبهه اصلی نبرد به حدود 5 کیلومتری جنوب شهرک جسرالشغور منتقل شده و تروریست ها در دشت هموار جنوب این شهرک به مواضع نیروهای دولتی حمله می کنند.

بحران سوریه که با تهاجم گروه های تروریستی مورد حمایت غرب و کشورهای عربی هم پیمان آن برای سرنگونی دولت این کشور آغاز شد، وارد پنجمین سال خود شده است.
نظرات بینندگان