arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۰۸۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴

بهره‌وری نیروی کار کشور منفی یک درصد

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پایین بودن بهره وری نیروی کار در جامعه، آن را عامل آفت رونق تولید و توسعه بیان کرد و بر لزوم ارتقای سطح بهره وری در سایه تعامل و همدلی کارگران، کارفرمایان و دولت تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پایین بودن بهره وری نیروی کار در جامعه، آن را عامل آفت رونق تولید و توسعه بیان کرد و بر لزوم ارتقای سطح بهره وری در سایه تعامل و همدلی کارگران، کارفرمایان و دولت تاکید کرد.

به گزارش ایسنا ،سید محمود کلانتری در مراسم بزرگداشت مقام کارگر و تجلیل از 35 نفر از برترین های جامعه کار و تلاش استان گلستان در گرگان اظهار کرد: هم اکنون میزان بهره وری نیروی کار منفی یک درصد است که قرار بوده در پایان برنامه چهارم و پنجم توسعه به 2.5 درصد برسد.

وی گفت: ارتقای سطح بهره وری در سایه آموزش نیروی انسانی و با همدلی و همراهی بین عوامل تولید شامل کارگر، کارفرما و حمایتهای دولتی محقق می شود و همچنین بهبود فضای کسب و کار موجب گسترش اشتغال و کاهش بیکاری میشود.

کلانتری بهبود وضع فضای کسب و کار را از اولویتهای کاری دولت در سال جاری برشمرد و افزود: اگر این امر محقق شود اشتغال و کارآفرینی به شدت افزایش یافته و امید در دل کارگر و کارفرما تقویت می شود.

او اراده و همت جمعی و رعایت حقوق کارگر از سوی کارفرما و نیز انجام درست وظایف از سوی کارگران را از دیگر لوازم مورد نیاز در بهبود فضای کسب و کار دانست و اضافه کرد: با بهبود این فضا بیکاری بالای دانش آموختگان نیز کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: دولت نیز تلاش زیادی برای رفع موانع بهبود فضای کسب و کار انجام می دهد و لازم است در این زمینه مقررات دست و پاگیر و سختگیریهای بی دلیل که از طرف دستگاه‌ها و نهادها اعمال می شود، برداشته شود.

کلانتری همچنین نقش کارگر و کارفرما را از نقشهای زیربنایی و اساسی در حوزه تولید دانست و گفت: با شناخت درست شرایط ، مسوولیتها و انجام درست وظیفه اجتماعی که آن را برعهده داریم و نیز در سایه حمایتهای دولت و دستگاه های قانونگذار می توان در کنار هم برای رشد تولید و رونق اقتصادی گام برداشت.

وی به تفاهمنامه سه جانبه دولت، کارگران و کارفرمایان نیز اشاره کرد و گفت: این تفاهمنامه در راستای افزایش همدلی و همکاری بین این سه رکن و در نهایت توسعه و پیشرفت کشور انجام می شود.

به گفته وی این تفاهمنامه ها در سطح استانها نیز بین استاندار و تشکلهای کارگری و کارفرمایی امضاء می شود.

کلانتری تحول در حوزه سلامت و افزایش حمایتهای بیمه ای را از دیگر اقدامات دولت در بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی اقشار مختلف مردم بویژه کارگران برشمرد و افزود: این طرح ها و موفقیتهای دولت در سایه همدلی و همزبانی بین قوای سه گانه و دیگر نهادهای کشور بوده است.

وی همچنین با یادآوری نقش تعاون در افزایش تولید تصریح کرد: تعاون سمبل همدلی و همزبانی است و زیر چتر تعاون تولید افزایش یافته و بیکاری کاهش می یابد.

در این مراسم از 35 نفر از فعالان و برترین های حوزه کار و کارگری استان گلستان در بخشهای مختلف تقدیر شد.
نظرات بینندگان