arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴

نامه ای برای تو منتشر شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 بنیاد اندیشه اسلامی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گزارشی از بازتاب و تاثیرگذاری پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را تحت عنوان نامه ای برای تو منتشر کرد.

به گزارش روز دوشنبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پیام مقام معظم رهبری به جوانان غرب در خصوص آشنایی آنان با دین مبین اسلام بدون دخالت رسانه های غربی که زمستان سال گذشته و در پی ایجاد موج اسلام هراسی در دنیا به ویژه در جهان غرب، منتشر شد، تاثیرات گسترده ای در رسانه های سراسر دنیا به ویژه رسانه های غربی داشته است.

از این رو بنیاد اندیشه اسلامی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با توجه به رسالت خود در انتقال گفتمان انقلاب اسلامی به سراسر جهان، ویژه نامه ای تحت عنوان نامه ای برای تو را به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی از بازتاب و تاثیرگذاری این پیام ارزشمند تدوین کرده است.

سرفصل مقالات این گزارش شامل «متن نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی»، «غرب همواره دچار تاخیر است»، «استراتژی جدید انقلاب اسلامی در بعد دیپلماسی فرهنگی بین المللی»، «نامه شگفتی آفرین؛ غرب به اسلام می نگرد»، «آغازی بر پایان خرافه پنداری دین»، «نامه ای با روح گفت وگو و تفاهم» و «نامه ای از نوع دیگر؛ از سراب به آب» است.

«لحن نامه آیت الله خامنه ای پدرانه بود»، «نامه رهبر منبع الهام است؛ غرب دچار اشتباه است»، «پیامی برای شکستن محور تروریسم»، «تنها راه برای ریشه کن کردن جنگ و خشونت تغییر قلوب انسان هاست»، «بازتاب گسترده و واکنش رسانه های جهان به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی»، «نسخه شفابخش جوانان غربی»، «پل ارتباطی فکری بین اسلام و غرب»، «فرصت تاریخی برای شناخت اسلام» و «بررسی علل سیاه نمایی غرب علیه اسلام» از دیگر مقالات این گزارش است.

ابوذر ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفت و گویی با ایرنا علت استقبال مردم جهان از نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان آمریکا و اروپای شمالی را در این دانست که این نامه به دور از مسائل سیاسی نوشته شده و با دل مردم کار دارد.

وی تاکید کرد: این نامه در بسیاری از دانشگاه ها و مراکز علمی در اروپا و آمریکا و همچنین در جراید و مطبوعات بسیاری از کشورها انعکاس گسترده و خوبی داشته است.

ابراهیمی ترکمان استقبال از این نامه را در فضای مجازی نیز بسیار گسترده توصیف کرد و گفت: رایزنی های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران کوشیدند تا متن این نامه را به زبان هایی که ترجمه نشده، ترجمه کنند و بازتاب این گونه نامه ها همچنان در جهان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: نکته مهم دیگر در ارتباط با نامه بسیار ارزشمند و مهم مقام معظم رهبری، زمان صدور این نامه بود. چون نامه معظم له در زمانی نگاشته شد که دقیقا جهان به شنیدن چنین سخنانی نیاز داشت.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی یکی دیگر از نکات مهم نامه رهبر انقلاب را دعوت از مردم و جوانان دانست تا اسلام را از متون، نصوص و منابع اصلی دریافت کنند.

وی افزود: در طول سالیان گذشته در اروپا و آمریکا این اتفاق افتاده بود که رفتار برخی مسلمانان را به عنوان منبع شناخت اسلام معرفی می کردند و رهبر معظم انقلاب این خطر را به خوبی و سرعت تشخیص داده و از جوانان دعوت کردند تا به دنبال این نباشند که رفتار بعضی مسلمانان را به عنوان اسلام تلقی کنند بلکه پایه شناخت خود را قرآن کریم و متون اصیل اسلامی قرار دهند.

رهبر معظم انقلاب در دوم بهمن سال گذشته در پیامی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی از آنها خواستند تا ضمن بررسی انگیزه های سیاه نمایی گسترده علیه دین اسلام، شناختی مستقیم و بی واسطه از این دین به دست آورده و اسلام را از طریق قرآن و زندگی پیامبر اعظم (ص) بشناسند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان