arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۷ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴

مقام آمريکايي: ديدار جان کري با ظريف در خاک آمريکا برگزار شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

يک مقام وزارت خارجه آمريکا با رد انتقادات برخي رسانه‌ها درباره حضور جان کري در محل اقامت همتاي ايراني خود در نيويورک تاکيد کرد که اين ديدار در سرزمين آمريکا انجام شد.

يک مقام آمريکايي با رد انتقادات از حضور جان کري در محل اقامت سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل براي ديدار و گفت‌گو با محمدجوادظريف تاکيد کرد که اين ديدار در خاک آمريکا صورت گرفته است.

بامداد امروز سه شنبه به وقت تهران، جان کري به همراه وندي شرمن معاونش با حضور در اقامتگاه سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل در نيويورک با محمدجواد ظريف در خصوص موضوع هسته‌اي به گفت‌وگو نشست.

پايگاه آمريکايي «بلومبرگ» در گزارشي درباره انتقادات از حضور کري در اقامتگاه ظريف نوشت: «محل ديدار وزراي خارجه آمريکا و ايران، توجهات برخي منتقدان در آمريکا به مفاد توافق هسته‌اي پيشنهاد شده بدنبال داشت».

يک مقام وزارت خارجه آمريکا که نخواست نامش فاش شود، به اين پايگاه گفت که «اگرچه منزل سفير تحت صلاحيت و حوزه قانوني ايران درنظر گرفته مي‌شود و و بر اساس توافقات بين‌المللي از برخي حفاظتها و موارد خاص برخوردار است، مکان ديدار در کنترل سرزميني ايالات متحده آمريکا است».

اين مقام ناشناس در ادامه گفتگو با بلومبرگ افزود: «دادگاه‌هاي آمريکايي و بين‌المللي اين را متوجه هستند که سفارت يا اماکن ماموريت کشورهاي خارجي، خاک کشور خارجي لحاظ نمي‌شوند».
منبع: فارس
نظرات بینندگان