arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

سناتور آمریکایی: سرنگونی صدام «اشتباه» بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سناتور جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا سرنگونی صدام در عراق را «اشتباه» خواند و از مداخله آمریکا در لیبی نیز انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن تایمز، رند پل، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت کنتاکی و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا در مقر «جامعه ملی برای مدارس روزانه عبری‌زبان در بروکلین» گفت: به هر شیوه‌ای که جنگ عراق را بررسی کنید، سرنگونی صدام، دیکتاتور سابق این کشور یک اشتباه محسوب می‌شود. صدام سد دفاعی در برابر ایران بود. اهل تسنن شیعه‌ها را دوست نداشتند اما در حال حاضر عراق یک کشور برده برای ایران محسوب می‌شود. من نگرانم که ایران در حال حاضر نسبت به پیش از جنگ عراق دو برابر قوی‌تر شده است.

وی همانند گذشته از هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا به خاطر مداخله‌ای که منجر به سرنگونی معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی شد، انتقاد کرد.

پل افزود: جنگ هیلاری در لیبی یک فاجعه وحشتناک بوده و هست. قذافی انسان خوبی نبود اما افراط‌گرایی را سرکوب کرد. هر بار که ما یک دیکتاتور سکولار را سرنگون کردیم، نهایتاً شاهد افزایش ناآرامی، آشوب و افراط‌گرایی بوده‌ایم.

این سناتور به جمعی از رهبران یهودی ارتدوکس گفت: من یک انزواطلب نیستم. من فردی هستم که معتقدم جنگ آخرین راه‌حل است. من با جنگ مخالف و با مذاکرات موافقم. اگر راهی وجود دارد که می‌توانیم به یک صلح مذاکره شده دستیابیم، من خواستار صلح هستم نه جنگ.

وی از افرادی که به راحتی معتقدند جنگ نیز یک گزینه است، انتقاد کرده و گفت: من معتقدم گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد.

سناتور پل ادامه داد، آمریکا نباید با وجود اتهامات علیه بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه برای سرنگونی وی تلاش کند چراکه شبه‌نظامیان می‌توانند این خلاء قدرت را پر کنند.

وی گفت: فکر می‌کنم اسرائیل یکی از بهترین متحدان و دوستان ما در سراسر جهان محسوب می‌شود. آنها تنها دموکراسی در خاورمیانه هستند!
نظرات بینندگان