arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

جزئیات پرونده جابه‌جایی دو نوزاد و یک‌جسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل دفتر نظارت بر اعتباربخشی و امور درمان وزارت بهداشت، علت فوت تکنیسین‌ اتاق عمل به همراه جزئیات پرونده جا به جایی دو نوزاد و یک جسد را تشریح کرد.

به گزارش تسنیم، سیدمحمدحسین میردهقان مدیرکل دفتر نظارت بر اعتباربخشی و امور درمان وزارت بهداشت اظهار داشت: در پی دستور وزیر بهداشت و به منظور رسیدگی به موقع به تخلفات براساس آیین‌نامه تاسیس بیمارستان‌ها، پرونده جابه جایی نوزاد در یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران مورد رسیدگی قرار گرفت و به موجب مفاد آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود ضمن تذکر کتبی به بیمارستان، به استناد بند الف ماده ۳۳ و بند الف ماده ۱۲ آیین نامه تاسیس بیمارستان‌ها، بیمارستان به دادسرای ویژه جرایم پزشکی معرفی شد.

میردهقان افزود: در این پرونده، براساس مصوبات کمیسیون قانونی ماده ۲۰، صلاحیت مسئول فنی بیمارستان مذکور به مدت ۲ سال به حالت تعلیق درآمد و نامبرده به دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی معرفی شد.

مدیرکل نظارت بر اعتبار بخشی بیمارستان‌ها عنوان کرد: پرونده این بیمارستان طبق مصوبه کمیسیون ۱۱ دانشگاه علوم پزشکی ایران به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی تصریح کرد: نظارت بر تمام امور فنی، خدمات پزشکی، پیراپزشکی بیمارستان و پاسخگویی در ارتباط با اقدامات انجام شده مطابق با قوانین و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت به عهده مسئولان بیمارستان‌هاست.

میردهقان همچنین افزود: تاکید بر ضرورت حضور و نظارت مستمر مسئول فنی در شیفت مربوطه و نظارت بر انتخاب و به کارگیری و فعالیت نیروی انسانی واجد شرایط و از وظایف قانونی مسئولین بیمارستان‌هاست.

به گفته وی، رسیدگی به موقع به شکایات بیماران در امور فنی و پاسخگویی به موقع به آنها و نظارت بر گزارش دهی صحیح نیز از وظایف مسئولان بیمارستان است.

پرونده جابه جایی جسد در یکی از بیمارستان‌ها در حال بررسی است

مدیرکل دفتر نظارت بر اعتباربخشی و امور درمان همچنین در خصوص موضوع جابه جایی تحویل جسد در یکی از بیمارستان‌های وابسته به نهادهای عمومی گفت: این پرونده در حال بررسی است و در اسرع وقت نتایج آن اعلام خواهد شد.

علت فوت تکنیسین‌ اتاق عمل

میردهقان همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر چگونگی فوت یکی از تکنیسین‌های اتاق عمل در یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران، گفت: روز هفتم اردیبهشت همکاران یکی از پرسنل اتاق عمل در یکی از بیمارستان‌های خصوصی متوجه تاخیر وی در حضور در محل کار می‌شوند که با پیگیری موضوع، بلافاصله بیمار را که دچار ایست قلبی – تنفسی شده بودن از سرویس بهداشتی بیمارستان خارج کردند و شروع به عملیات احیاء قلبی – ریوی (CPR) می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود یک ساعت تلاش تیم درمانی بیمارستان احیای قلبی – ریوی موثر واقع نمی‌شود و وی فوت می‌کند. علت این حادثه نیز از طریق مراجع ذیصلاح در حال بررسی است.
نظرات بینندگان