arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

فانی: فرزندان فرهنگیان در اولویت استخدام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر آموزش و پرورش با تشریح شرایط جذب برگزیدگان آزمون استخدامی‌ آموزش و پرورش گفت: فرزندان فرهنگیان و مربیان پیش‌دبستانی در اولویت هستند.

به گزارش فارس، علی‌اصغر فانی ساعتی پیش در حاشیه آیین تجدید میثاق مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش و جمعی از معلمان برگزیده ایران اسلامی با آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که در آستانه هفته معلم در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: طی روزهای اخیر مجوز استخدام ۵ هزار نفر لیسانس با توجه به نیاز آموزش و پرورش در رشته‌ها، جنسیت و موقعیت جغرافیایی از سوی سازمان مدیریت ابلاغ شد.

وی گفت: در آینده نزدیک دستورالعمل‌های آن را به اطلاع عموم می‌رسانیم و آزمونی برگزار می‌شود و بعد از برگزاری آزمون و انتخاب افراد برگزیده یک سال دوره در دانشگاه فرهنگیان با محورهای مهارت‌ها و آموزش‌های معلمی برگزار می‌شود و پس از آن به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

آزمون حتماً در تابستان برگزار می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فرزندان فرهنگیان و مربیان پیش‌دبستانی در اولویت هستند، عنوان کرد: یعنی در شرایط یکسان فرزندان فرهنگیان در اولویت قرار دارند و همچنین مربی پیش‌دبستانی هم اگر رشته آنان در فهرست رشته‌های اعلامی مورد نیاز آموزش و پرورش باشد، در اولویت هستند.

وی افزود: این آزمون فقط مختص افراد با تحصیلات لیسانس به بالا است و آزمون حتماً در فصل تابستان امسال برگزار می‌شود.

راهکار رئیس سازمان مدیریت در ارتباط با بیمه فرهنگیان بازنشسته

فانی بیان داشت: دکتر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت در جلسه‌ای که خدمتشان بودیم موافقت کردند بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی مانند بیمه شاغلان باشد و امیدواریم این کار به سرعت مراحل اداری آن طی و اجرایی شود.

وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با مزیت بیمه شاغلان نسبت به بیمه طلایی بازنشستگان خاطرنشان کرد: این بیمه با کیفیت بهتری نسبت به بیمه طلایی انجام می‌پذیرد.
نظرات بینندگان